کد خبر: ۵۵۰۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

مُزامُزا؛ از اعتراض به آغاز یک نمایش تا پای چوبه‌دار

شاید برای آن‌هایی که رزومه کاری سیروس همتی را در تئاتر می‌شناسند، آغاز متفاوت یک نمایش چیز عجیبی نباشد. این بار نیز علاقه‌مندان به تئاتر سبک و سیاقی متفات را در نمایش مُزا مُزا، از این کارگردان شاهد هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات - هنوز تعداد انگشت‌شماری از صندلی‌ها خالی هستند، اما به نظر می‌رسد تا دقایقی دیگر تمام سالن پر می‌شود.

چند دقیقه‌ای از زمان آغاز تئاتر می‌گذرد و همه منتظر ورود بازیگران هستند که ناگهان سروصدا بلند می‌شود و اعتراض یک تماشاگر و همسرش، واکنش تند دو نفر دیگر را در پی دارد و البته تماشاگران که شوکه شده‌اند، خیلی زود متوجه می‌شوند که تمام این اتفاقات، بخشی از نمایش است...

شاید برای آن‌هایی که رزومه کاری سیروس همتی را در تئاتر می‌شناسند، آغاز متفاوت یک نمایش چیز عجیبی نباشد. این بار نیز علاقه‌مندان به تئاتر سبک و سیاقی متفاوت را در نمایش مُزا مُزا، از این کارگردان شاهد هستند.

مُزامُزا؛ از اعتراض به آغاز یک نمایش تا پای چوبه‌دار

به نظر می‌رسد صرف نظر از یک شروع متفاوت، سعی شده است داستان نمایش در ادامه نیز روندی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی را طی کند و تماشاگر را تا پایان، درگیر اتفاقات و موضوعات خود کند.  

در این میان، پرداختن به چالش‌های اجتماعی، بویژه در حوزه تئاتر و مشکلاتی که به نظر می‌رسد سخن بسیاری از هنرمندان این عرصه است، گاهی جدی و گاهی با ادبیات طنز بیان می‌شوند که این رنگ و بوی طنز، بسیار خوشایند تماشاگران است و شاید از همین روست که احساس می‌شود مخاطبان تا پایان نمایش هرگز خسته نمی‌شوند.

مُزامُزا؛ از اعتراض به آغاز یک نمایش تا پای چوبه‌دار

قصه، ساده و واقعی و در عین حال، پرماجرا و پرحرارت پیش می‌رود. یک تماشاگر تئاتر که فردی نخبه و متفکر است به صِرف یک اعتراض ساده به تاخیر در آغاز نمایش، دادگاهی می‌شود و تا پای چوبه‌دار می‌رود اما قبل از این که قربانی کج‌سلیقه‌ای و ناآگاهی عده‌ای شود، به واسطه زبان چرب یک وکیل که خود او هم فرد بی‌ریایی نیست، در نهایت نجات می‌یابد ...

باید اذعان کرد که نمایش مزا مزا، کاری خوب و تماشاگرپسند است که در عین متفاوت بودن، بخشی از واقعیت‌های جامعه تئاتر را بیان می‌کند و مایه طنز آن، بر جذابیت آن می‌افزاید.

در طول نمایش، بازی‌ بازیگران تا حدودی با غلو و بزرگ‌نمایی همراه است که البته با توجه به داستان، می‌توان از نکات برجسته این نمایش خواند. مسئول دادگاه خصوصیات منحصر به فردی دارد و شخصی ناآگاه در حوزه کاری خود است. وکیل مدافع، آدمی با قدرت بیان خوب و البته مترصد فرصت برای منافع خود است. اگرچه نقش بازرس نمایش که از میانه‌های اجرا شروع می‌شود و بازیگر باید از بین تماشاگران برخیزد، اندکی سخت بنظر می‌رسد، اما این نقش هم با بازی مسلط علی یعقوب‌زاده به خوبی اجرا می‌شود.

مُزامُزا؛ از اعتراض به آغاز یک نمایش تا پای چوبه‌دار

 نمایش "مُزا مُزا" به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی تا اول آبان در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر هر شب ساعت 20 و روز پنجشنبه در دو سانس 18 و 20 در حال اجرا است.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین