کد خبر: ۵۵۰۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

فرانسه، انگلیس و آلمان خواهان تحقیقات معتبر درباره پرونده خاشقجی

فرانسه، انگلیس و آلمان از مقام‌های ترکیه و عربستان خواستار آن شدند که تحقیقاتی معتبر درباره پرونده مفقود شدن خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول صورت گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیران امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای درباره جمال خاشقجی، خبرنگار مفقود شده سعودی اعلام کردند: تحقیقاتی معتبر برای مشخص شدن حقیقت آنچه رخ داده است، لازم بوده و باید افرادی که در ماجرای مفقود شدن خاشقجی دست داشته‌اند، شناسایی شده و مسئولیت اقدام خود را عهده‌دار شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیران خارجه این سه کشور اعلام کردند: ما از تلاش‌های مشترک عربستان و ترکیه در این زمینه استقبال می‌کنیم.

این سه دیپلمات خاطرنشان کردند: ما از دولت عربستان می‌خواهیم پاسخی کامل و توأم با جزئیات ارائه دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما این پیام را مستقیما به مقام‌های سعودی منتقل کرده‌ایم.

پیش‌تر مانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ اظهار کرد: آنچه درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی به بیرون درز کرده بسیار خطرناک است و ما نیز منتظر روشن شدن حقیقت به طور کامل هستیم.

وزارت خارجه انگلیس نیز فهرستی از مقام‌های امنیتی و دولتی عربستان را که ممکن است به خاطر دست داشتن در ناپدید شدن روزنامه نگار مخالف دولت سعودی تحریم شوند، تهیه کرده است. وزیر امور خارجه انگلیس از عربستان درباره وضعیت خبرنگار مفقود شده سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول توضیح خواست.

مجله آلمانی اشپیگل ولیعهد عربستان را مسئول ناپدید شدن روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی دانسته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین