کد خبر: ۵۵۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

صاعقه جان جوان را در اردل را گرفت

فرماندار اردل چهارمحال و بختیاری از جان باختن یک جوان 28 ساله در این شهرستان بر اثر وقوع صاعقه در روز یکشنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود کیانی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: بر اثر صاعقه عصر یکشنبه در روستای ده کهنه روگر از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل ، جوان 28 ساله از عشایر منطقه جان خود را از دست داد.

وی افزود: پدر این جوان نیز بر جان باختن فرزندش مقابل چشمانش شوکه شد.

شهرستان اردل در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های این استان برای روز دوشنبه هشدار داد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری شامگاه یکشنبه در همین خصوص به ایرنا گفت: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مستعد کوهستانی و شمالی را در بر می گیرد که با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست.

مهرداد قطره سامانی به عشایر استان توصیه کرد تا از استقرار در ارتفاعات به سبب وقوع صاعقه و اسکان در حاشیه رودخانه ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شیلات‌داران نیز برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را به کار گیرند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از وزش بادهای شدید در استان خبر داد و گفت: این موضوع منجر به فعال شدن چشمه های گرد و خاک در استان و آلودگی هوا در برخی ساعات در روزهای آینده می شود.

قطره سامانی با اشاره به وقوع بارش های رگباری در استان از ابتدای مهرماه، تصریح کرد: در این مدت بیشترین بارش در استان در ایستگاه کوهرنگ به میزان 7 میلیمتر گزارش شده است.

 چهارمحال و بختیاری درحالی سال آبی 97-98 را آغاز کرده که با کاهش 41 درصدی بارش ها و منابع آبی مواجه است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز است.

کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی یک دهه اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین