کد خبر: ۵۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۶
خطاب به رئیس مجلس اعلام شد:

4 درخواست اقلیت مجلس درباره شمارش آرا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نوروز زاده در ادامه افزود: مطابق قانون شوراها و آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی بعد از اتمام زمان رای‌گیری صندوق‌های رای باید با حضور ناظران و مجریان برگ‌شماری شود و پس از مطابقت برگ‌های رای با ته برگ‌ها شمارش آرا بلافاصله با مشارکت و نظارت مجریان و ناظران آغاز شود. متاسفانه این مهم در شمارش آرای انتخابات شوراها به صراحت نادیده گرفته شده است و صندوق‌های رای برخی بعد از برگ شماری و برخی بدون برگ شماری بدون حضور مجریان و ناظران حوزه به مکان دیگری منتقل و گاه تا 48 ساعت هیچ نظارتی از سوی امنای ملت یعنی مجریان و ناظران به ویژه ناظران نامزدها بر آنها اعمال نشده است. 

وی تصریح کرد: «پذیرفتنی نیست که بعد از برگزاری 27 انتخابات در کشور ناظران و مجریان نظرات خود را قبل از برگزاری انتخابات یکسان نکنند و ساعت‌ها از وقت شمارش آرا به بحث و جدل مجریان و ناظران صرف شود و در انتها نیز به صراحت روشن نشود تصمیم چه بوده است و بعد از این به جای آنکه به صدها پرسشی که رفتار ناپخته و ناصواب دست اندرکاران در اذهان شکل داده‌اند. پاسخ داده شود گفته می‌شود با ابهام آفرینی حضور حماسی مردم را مخدوش نکنید. به راستی چه کسانی حضور حماسی مردم را مخدوش می‌کنند آنان که با الفبای کار نا آشایند یا کسانی که صیانت از آرای ملت را وظیفه ذاتی خود می‌دانند؟ کسانی که می‌گویند به اعتماد مردم لطمه نزنید حضور حماسی مردم را مخدوش می‌کنند یا کسانی که امانت مردم را روانه کوچه و خیابان می‌کنند؟ آیا نهیب زدن و هشدار دادن و دعوت به حق، ایهام آفرینی است و یا دم فروبستن در برابر سخنان حقی که سه روز است بر زبان‌ها جاری است؟».
 
نوروز زاده تاکید کرد: ما همین جا با صراحت اعلام می‌کنیم اصلاح‌طلبان برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد‌ه‌اند. رفتار اقتدارگرایان فضایی را شکل داده بود که گاه برای قانع کردن یک نفر ساعت‌ها وقت دلسوزان صرف شده است و آرایی که از این طریق به صندوق‌ها ریخته شده ثمره بحث و استدلال و خون دل خوردن هاست، ما با همه توان می‌کوشیم از آرای ملت حفاظت کنیم».

وی در ادامه یادآور شد: «براساس برخی گزارش‌ها اعلام نتایج در اراک، اصفهان، کرج، اسلامشهر و برخی شهرهای دیگر با ابهامات و پرسش‌های فراوانی همراه شده است. از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات می‌خواهیم قویاً و سریعا به این مسائل رسیدگی کنند و اجازه ندهند به اعتماد مردم خدشه وارد شود». 

نوروز زاده در پایان خاطر نشان کرد: از وزارت کشور، هیات نظارت بر انتخابات و همه دست اندرکارانی که تاکنون زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند تشکر می‌کنیم اما قاطعانه اعلام می‌کنیم در برابر کوچکترین انحراف از حق و زیر پا نهادن آرای ملت می‌ایستیم و انتظار داریم با دقت و شجاعت نتیجه آنچه را مردم در صندوق ریخته‌اند با صداقت اعلام شود. ما همچنان با دقت و موشکافی با کمک و مساعدت همکاران خود در مجلس که خوشبختانه غالبا صرف‌نظر از وابستگی‌های جناحی و سیاسی در پی تحقق عدالت و حقیقت هستند این مهم را دنبال می‌کنیم و از همکاران خود در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برای صیانت از آرای ملت و مقابله با تخلفات و بی‌قانونی‌ها بیشترین توقع را داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین