کد خبر: ۵۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

سامانه آگهی الکترونیکی برای اولین بار در تهران راه اندازی شد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه اندازی سامانه آگهی الکترونیکی برای اولین بار در تهران خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، آگهی‌ها به صورت الکترونیکی منتشر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در دومین نشست شورای مدیران دادگستری استان تهران ضمن اشاره به راه اندازی سامانه آگهی الکترونیکی در سیستم CMS در تهران، اظهار کرد: این هفته با عنوان هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده و مهمترین محور در این هفته از مطالبات به حق رهبر انقلاب اسلامی با عنوان تحول در دستگاه قضایی است و همتی که ریاست قوه قضاییه نیز در راستای این تحقق داشتند.

وی افزود: در حوزه آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تحولات بدون پشتیبانی رهبر انقلاب مقدور نبود زیرا نه تنها در جمهوری اسلامی بلکه در کل دنیا فناوری ارتباطات در آخرین دستگاهی که راه پیدا می‌کند دستگاه قوه قضاییه است.

شهریاری خاطرنشان کرد: قضات با نوشته، مدرک، امضا و آگهی سروکار دارند و در رابطه با اینکه پیامک ابلاغ الکترونیکی را یک ابلاغ‌نامه و امضای واقعی تلقی کنند تردید دارند.

وی خاطرنشان: ما موفق شدیم قانون پیشگامی مثل ماده 655 را در قانون آیین دادرسی کیفری به تصویب برسانیم که در این قانون آمده است هر گونه سند، امضا، ابلاغ و... اگر به صورت الکترونیکی باشد صورت الکترونیکی آن کافی و معتبر شمرده می پ‌شود.

شهریاری تاکید کرد: این موضوع فضای مناسبی را برای توسعه بستر فناوری اطلاعات فراهم کرد در حالی که به روزنامه کثیرالانتشار، آگهی در موارد زیادی اشاره شده است در ماده 344 گفته شده باید در روزنامه منتشر شود.

شهریاری بیان کرد: از سوالات مطرح شده در این موضوع این بود که اگر بخواهیم آگهی را در بستر اینترنت انتشار دهیم برخلاف ادبیات قانون آیین دادرسی است که خوشبختانه با استفاده و استناد از ماده 655 آگهی هم مانند سند، امضا و... به صورت الکترونیکی منتشر می شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در حالی که فناوری اطلاعات برای بستر ارتباط بین افراد از طریق پیامک حاصل شده باید مسیری را طی کنین که فناوری اطلاعات در لایه‌ بالاتر بتواند اطلاعات و دانش را نیز تولید کند.

شهریاری اظهار کرد: وقتی که سامانه سجا راه نیفتاده بود آمار به صورت دستی جمع آوری می‌شد اما اکنون فناوری ارتباطات و اطلاعات GIS این امکان را در سامانه سجا فراهم کرده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: در لایه سوم موضوع توانمندسازی است که مدیران موفقی در آن فعال هستند و مدیری توانمند خواهد بود که آمار و اطلاعات و دانش کافی داشته باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه حکم قاضی با به کارگیری فناوری ا طلاعات دقیق تر می شود گفت: گام سوم فناوری این است که بتوانیم دادگاه‌ها و دادسراها را توانمند کنیم.

وی  با اشاره به سجل قضایی گفت:  سجل قضایی این امکان را بوجود می‌آورد که سابقه کیفری افراد از طریق آن مشاهده شود و فناوری فرآیندهای قضایی و اداری را متحول می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از 14 نفر از قضات نمونه دادگستری استان تهران به شرح زیر تقدیر به عمل آمد.


1- محمد جعفر مالمیر دادسرای خارک
2- رضا حسین طهماسبی مجتمع قضایی بعثت
3- امین اکبری مجتمع قضایی شهید مدنی
4- رضا رحمانی شمس دادگاه بخش شریف آباد
5- حمید رضا نوروزی مجتمع قضایی عدالت
6- مرتضی آقایی قیوم آبادی دادسرای ناحیه بیست
7- حمید آقا محمدی دادسرای ناحیه 11
8- جواد سلطانی مجمتع قضایی خانواده 2
9- رضا شاه حسینی دادگستری شهرستان ری
10- مصطفی عباسی دادسرای ناحیه 28
11- حسین کنعانی حوزه معاونت قضایی رئیس کل
12- سلطانعلی عمران زاده دادسرای ویژه جرایم اقتصادی
13- حمید رضا عموزاده دادگستری فیروزکوه
14- حسین یوسفی مطلوب مدیریت حفاظت و اطلاعات

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین