کد خبر: ۵۵۱۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

امارات: با قدرت در کنار عربستان هستیم

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، تأکید کرد که این کشور در مسأله سر به نیست شدن خاشقچی با قدرت در کنار عربستان ایستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، در توئیت‌های جداگانه‌ای به بحران سر به نیست شدن جمال خاشقچی نویسنده و منتقد سیاست‌های حکومت سعودی پرداخت و بار دیگر حمایت بی چون و چرای ابوظبی از آل سعود را اعلام کرد.

او نوشت: بحرانی که سعودی را در بر گرفته دو بُعد دارد، مسأله اول بررسی ادعاها و اسناد درز پیدا کرده است و مسأله دوم این است که تلاش می‌شود به ریاض و مواضعش ضربه بزند و در این مسیر ما با قدرت در مقابل سیاسی‌کاری و پیش داوری و تلاش‌ها برای از بین بردن ثبات سعودی ایستاده‌ایم.

قرقاش در ادامه مدعی شد که امنیت و ثبات منطقه به عربستان سعودی متکی است و این کشور دارای بار سیاسی و اقتصادی و دینی است.

او تصریح کرد که باید میان بررسی حقیقت با تمام اهمیت آن و مسأله تلاش‌ها برای ضربه زدن به ریاض تفاوت قائل شد.

سخنان این مقام اماراتی در حالی است که مقامات سعودی به طور کم سابقه‌ای تحت فشار رسانه‌ها و مقامات کشورها برای افشای حقیقت ناپدید شدن خاشقچی هستند.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، آنقدر به تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول اصرار کرد تا ریاض راضی شد. رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
پابنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
فعلا مواظب خودت باش ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین