کد خبر: ۵۵۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

۹۶، امن‌ترین سال حوادث معدنی

سال ۱۳۹۶ با رکورد تنها یک فوتی در حوادث کار در واحدهای تابع سازمان ایمیدرو، امن‌ترین ضریب شدت حوادث در این سازمان را به خود اختصاص داد.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز (شنبه) همایش HSEE که مخفف بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی است با حضور مدیران مربوطه در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد.

دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی، از سال ۱۳۸۲ یعنی بعد از شکل گیری ایمیدرو در این سازمان آغاز به کار کرده و باعث شد تمرکز بر ایمنی و درمان به یک سیستم پیشگیری شامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست تبدیل شود.

در حاشیه این همایش، امیر ولدخانی - مدیر دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار حوادث از سال ۱۳۸۲ تاکنون در واحدهای تابعه سازمان ایمیدرو نزولی بوده است، گفت: سال گذشته امن‌ترین ضریب شدت حوادث طی چهارده سال گذشته را داشته و شاهد بهترین عملکرد واحدهای تابع سازمان ایمیدرو بودیم.

وی افزود: در سال گذشته تنها یک مورد فوتی در واحدهای تابعه سازمان رخ داد که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گفته مدیر دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو، ضریب شدت که شامل تعداد روزهای از دست رفته به ازای هر یک میلیون ساعت است، در حال حاضر به زیر یک رسیده است.

ولدخانی در پاسخ خبرنگاران درباره تسهیلاتی که در صورت اجرای بخشنامه‌های HSEE برای کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: قسمتی از بخشنامه‌ها الزامات قانونی است که در قانون کار، تامین اجتماعی، محیط زیست و قوانین مصوب مجلس و هیئت وزیران ذکر شده است.

وی افزود: سایر قسمت‌ها نیز مربوط به الزامات مرتبط با سازمان ایمیدرو است که با حمایت ریاست هیئت عامل، معاونت برنامه‌ریزی و معاونت طرح‌های معدنی، صنایع معدنی و معاونت مالی سازمان ایمیدرو برنامه‌های مختلفی تدوین شده که شامل الزامات و دستورالعمل‌ها نیز می‌شود.

به گفته ولدخانی، ایمیدرو در مواردی که بودجه واحدها برای اجرای الزامات تعیین شده کم باشد با هدف پشتیبانی از طرح‌ها به آن‌ها کمک می‌کند، به طوریکه سازمان ایمیدرو با توجه به ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف بهبود عملکرد آن‌ها را در تخصیص بودجه به آن‌ها در نظر می‌گیرد.

مدیر دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با تاکید بر اینکه دفتر HSEE تنها در حوزه واحدهای تابع سازمان ایمیدرو کار می‌کند، اظهار کرد: متولی بخش خصوصی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این دفتر تنها کمک‌هایی بویژه در حوزه آموزش به بخش خصوصی ارائه می‌دهد.

به گفته ولدخانی هر واحد براساس نیازهایش ارزیابی می‌شود که در پنج دسته از خیلی ضعیف تا عالی قرار می‌گیرند و امسال مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران برای دومین سال متوالی رتبه اول را به دست آورده است.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین