کد خبر: ۵۵۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

قانون احمقانه‌ای نمی‌گذارد کانادا روابطش با ایران را از سربگیرد

سفیر سابق کانادا در عربستان گفت: دولت لیبرال کانادا به خاطر یک قانون احمقانه که باعث مصادره اموال ایرانی‌ها شده، نتوانسته ارتباطات خود با ایران را از سر بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از د آبزرور، دنیس هوراک، سفیر سابق کانادا در عربستان، توضیح داد که بنا بر قانون " اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم"، خانواده قربانیان حملات تروریستی می‌توانند از کشورهایی که در لیست حامیان تروریسم قرار دارند، شکایت کنند. بنا بر همین قانون، دولت کانادا، ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را در پی شکایت برخی از آمریکایی‌هایی که عزیزانشان را در حملات تروریستی منسوب به ایران از دست داده‌اند، مصادره کرده است.

هوراک درباره این قانون وضع شده گفت: قانون احمقانه‌ای بود. همچنان نیز یک قانون احمقانه تلقی می‌شود. اما باید با این قانون سر کنیم.

هوراک درباره علت بستن سفارت کانادا در ایران گفت: دلیلش قانون "اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم" بود. دلیلی که همچنان نیز وجود دارد.

دولت کانادا در سپتامبر ۲۰۱۲، سفارت خود در تهران را بست و دیپلمات‌های ایرانی را از کانادا اخراج کرد کانادا در این زمان ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و اعلام کرد که این اقدام را برای امنیت دیپلمات‌های کانادایی انجام داده است.

در این گزارش ادعا شده است: دولت کانادا در سال ۲۰۱۵ کمپینی برای از سرگیری روابط کانادا با ایران راه‌اندازی کرد اما ایران تمایلی برای ازسرگیری روابط از خود نشان نداد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین