کد خبر: ۵۵۲۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

انگلیس: توضیحات سعودی‌ها درباره پرونده قتل خاشقجی معتبر نیست

یک وزیر کابینه انگلیس اعلام کرد، توضیحات ارائه شده از سوی سعودی‌ها درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری ریاض در استانبول معتبر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 دومینیک راب، وزیر خروج از اتحادیه اروپای دولت انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی درباره توضیحات سعودی‌ها در خصوص قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا توضیحات سعودی‌ها را باور دارد، پاسخ داد: نه، من فکر نمی‌کنم که این توضیحات معتبر باشد.

این مقام انگلیسی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از تحقیقات ترکیه در این باره حمایت می‌کنیم. دولت انگلیس خواهان آن است که افرادی که در این قتل دست داشته‌اند، محاکمه شوند.

راب بیان کرد: انگلیس نیازمند آن است که حقایق را درباره آنچه به وقوع پیوسته، بداند و پس از آن قضاوتی منطقی و هوشیارانه درباره اقدامات بعدی خود به عمل آورد.

وی اضافه کرد: ما به طور ناگهانی روابط خود را با عربستان قطع نخواهیم کرد؛ نه به خاطر این که تعداد قابل توجهی از مشاغل در انگلیس وابسته به این کشور است بلکه به این خاطر که اگر بخواهید روی شرکای خود اعمال نفوذ کنید،‌ لازم است بتوانید با آن‌ها صحبت کنید.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به موضوع خروج کشورش از اتحادیه اروپا پرداخت و گفت: بریتانیا درباره تمدید دوره گذار پسابریگزیت با رویکردی باز برخورد می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین