کد خبر: ۵۵۲۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

نخست وزیر لبنان فردا به عربستان می رود

«سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان گفت که فردا (چهارشنبه) در پاسخ به دعوت رسمی مقام های عربستان سعودی به این کشور سفر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
الحریری امروز سه شنبه در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران گفت که برای شرکت در نشست اقتصادی عربستان به این کشور می رود.

نشست اقتصادی ریاض در حالی برگزار می شود که بسیاری از مقام ها و شرکت های خارجی در اعتراض به نقش عربستان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی، آن را تحریم کرده اند.

خاشقچی سه هفته پیش پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و پس از آن اعلام شد که وی کشته شده است.

مقام های سعودی پس از انکار اولیه قتل وی، سرانجام به این کار اذعان کردند و مسئولیت آن را به گردن چند نیروی امنیتی انداختند.

الحریری در حالی از سفر خود به ریاض خبر داده که صبح امروز نیز در توئیتر خود اقدامات عربستان سعودی در پرونده قتل خاشقچی را «در مسیر عدالت و کشف کامل حقیقت» دانست.

وی تاکید کرد که دستورات «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای روشن شدن پرونده خاشقچی «امور را در مسیر صحیح خود قرار می دهد و پاسخی به حملات مغرضانه علیه پادشاهی عربستان است.»

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان با اشاره به استقبال کشورهای عربی از اقدامات عربستان، تاکید کرد که از نظر اعراب «ثبات و سلامت و همبستگی با این کشور مساله ای غیرقابل تردید در هر شرایطی است».

این در حالی است که وزارت خارجه لبنان و دیگر مقام های این کشور از اظهارنظر رسمی درباره پرونده خاشقچی خودداری کرده اند.

موضع گیری الحریری در دفاع از عربستان در حالی است که بر اساس گزارش های مختلف آبان ماه گذشته، خود او پس از سفر به ریاض بازداشت و مجبور به اعلام استعفا شد.

وی پس از حدود سه هفته با وساطت فرانسه از عربستان خارج و به کشورش بازگشت و استعفایش را پس گرفت.
الحریری از سوم خرداد امسال برای سومین بار به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه شد اما هنوز نتوانسته دولت را تشکیل دهد.
ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
عجب روی داره این یک ماه بازداشت میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین