کد خبر: ۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳

زندگی زير سايه ترس!

آفتاب‌‌نیوز : استقلال كه در گروه دوم جاى گرفته بايد از بين ۳ تيم پاختاكور ازبكستان، الهلال عربستان و الكويت كويت به واقع هر ۳ تيم را ناكام كند و از هر ۳ سبقت بگيرد كه طبعاً كار آسانى نخواهد بود اما تيمى كه ادعاى قهرمانى دارد، طبعاً بايد از چنين سدهايى عبور كند و آبى ها هم مستثنى از قاعده نيستند. 

رفت و برگشت بودن مسابقات هم حسن است و هم ضرر. حسن است چون تيم مرفاوى فرصت دارد در تهران هر ناكامى احتمالى را جبران كند و دشوار و پرضرر است زيرا اصولاً كسب امتياز و نباختن در خاك ازبكستان و عربستان چيزى نيست كه زياد نصيب ما شده و در اكثر دفعات رويارويى ما با اين حريفان رؤيت شده باشد. وجود فقط يك سهميه صعود، كار را دشوارتر مى كند و معلوم نيست ياران فكرى و منصوريان چگونه مى خواهند در جنگ كسب امتياز بر هر ۳ رقيب فوق سايه بيندازند اما اين هم از جذابيت هاى اين مسابقات است. 


همين وضعيت براى سپاهان هم در گروه چهارم صدق مى كند و وجود فقط يك سهميه صعود كار را براى نماينده اصفهانى ما هم دشوارتر مى كند.

العين امارات فاتح دوره اول جام قهرمانان، الشباب ديگر تيم عربستانى و الاتحاد سوريه رقباى تيم لوكا بوناچيچ در اين مسابقات هستند و اگر سپاهان همان طور پرنوسان بازى كند كه در ماه هاى اخير كار كرده است، بخت چندانى برايش متصور نخواهد بود و براى سومين بار طى سال هاى اخير از گروهش اصلاً بالا نخواهد آمد.

فوتبال ميدان شهامت و ستيز و كوشش است و بنابراين ۲ نماينده ما بايد به همين شكل با اين رقابت ها برخورد كنند. در نگاه نخست كار هر ۲ بسيار دشوار و احتمال صعودشان اندك است اما توان بالقوه فوتبال ما فراتر از اين حرف ها و هر كار مهم و صعودى در ظرفيت و توان فوتبال ايران هست، منتها به شرطى كه برنامه داشته باشيم و به دقت پيش برويم و از بررسى كيفيت حريفان و آنچه انتظار ما را مى‌كشد غافل نمانيم ولى متأسفيم كه بگوييم قضاياى اخير در استقلال و تغيير مديريت و واگذارى مجدد باشگاه به سازمان تربيت بدنى و برخى ستيزهاى داخلى در تيم مانع از برنامه ريزى بايسته در اين تيم شده و سپاهان هم پس از فتح جام حذفى و به واقع نيل به مجوز حضور در جام قهرمانان قاره به هر شكل و روال بازى كرده الا شكل و ريتمى كه از يك مدعى آسيايى انتظار آن مى‌رود و اينها هيچكدام خبرها و رويدادهاى خوبى نيست.

نويسنده: وصال روحانی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین