کد خبر: ۵۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

پاپ فرانسیس: پوپولیسم به آلمان هیتلری می‌انجامد

رهبر کاتولیک‌های جهان به جوانان گفته که پوپولیسم، انزجار می‌پراکند و افرادی چون آدولف هیتلر و آلمان نازی با استفاده از چنین رویکرد فکری به قدرت رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سخنرانی خود در مراسم رونمایی از کتابی در واتیکان خواستار صبر و شکیبایی بیشتر شده و خیزش پوپولیسم را مورد نکوهش قرار داد.

به گزارش دویچه‌وله وی ادامه داد، باید اقدامات بیشتری برای آموزش جوانان درباره تاریح جنگ‌های اول و دوم جهانی صورت گیرد تا آنها به همان اشتباه گرفتار نشوند و بدانند که پوپولیسم چگونه اشاعه یافت.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت: این مهم است که جوانان باید بدانند پوپولیسم چگونه زاده شد. به هیتلر قرن گذشته می‌اندیشم که وعده توسعه آلمان را داده بود. ما می‌دانیم که پوپولیسم چگونه آغاز می‌شود؛ با اشاعه انزجار. شما نمی‌توانید در چنین محیطی زندگی کنید.

اظهارات پاپ فرانسیس پس از آن مطرح شد که یک پیرزن در این مراسم به وی گفت که به مهاجران زبان ایتالیایی ‌آموزش می‌دهد و نگران افزایش احساسات ضد مهاجرتی است.

سال گذشته میلادی، فرانسیس بین جنبش‌های پوپولیستی در اروپای کنونی و جو سیاسی دهه 1930 که به قدرت گیری هیتلر در آلمان کمک کرد، پرداخته بود.

واتیکان کتابی را درباره عقل و خرد نسل سالخورده‌تر منتشر کرده و در این مراسم رونمایی این فرصت را به حضار داد تا از پاپ سوالاتی را بپرسند. در این مراسم مارتین اسکورسیزی، کارگردان هالیوودی نیز حضور داشت.

تاکید پاپ به توافق مهاجرتی اروپایی

فرانسیس همچنین اضافه کرد که انجیل می ‌گوید مردم باید مهاجران را بپذیرند و اما این را هم گفت که دولت‌های ملی حق دارند محدودیت‌هایی را در این باره اعمال کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین با اشاره به این مساله که کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و یونان نباید بیشتر از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بار مهاجران را بر دوش بکشند، ادامه داد: به همین دلیل است که تمامی اروپا باید با این مشکل روبه‌رو شوند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین