کد خبر: ۵۵۲۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۸

شهردار تهران: تکدی‌گری حرمت‌ها و شرافت انسانی را از بین می‌برد

شهردار تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: تکدی‌گری شرافت و حرمت انسانی را از بین می‌برد، لذا باید این موضوع به طور کامل حذف شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی افشانی در آیین بهره‌برداری از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران گفت: امروز اقدام بزرگی با همکاری شهرداری، فرمانداری و استانداری تهران انجام شده است. معمولا در کشور ما برای سنجش اقدامات، به حجم نگاه می‌کنند و یا میزان اعتبار هزینه شده را می‌سنجند اما گاهی یک حرکت فرهنگی از پروژه‌ای بزرگ که میلیاردها تومان هزینه در بر داشته، ارزشمندتر است.

وی افزود: برای سنجش اقدامی که انجام شده، کافی است یک بار در ذهن خود به این موضوع فکر کنید که پدر و مادری که فرزند معتادی دارند و در گوشه‌ای از خیابان افتاده است، چه حالی دارند؟ آن‌ها چه روح و روانی خواهند داشت. در چنین شرایطی مسئول بودن و راحت خوابیدن و به راحتی از کنار این  موضوع عبور کردن، چه معنایی دارد؟

افشانی اظهارکرد: با تداعی کردن این موضوعات در ذهن اعلام کردم که ظرف مدت یک سال متکدیان را از سطح شهر تهران جمع خواهم کرد. قطعا فردی که سر چهارراه دست دراز می‌کند دیگر چیزی برایش باقی نمانده و تحقیر شده است.

وی ادامه داد: این وظیفه ما مسئولان است که در مقابل این آسیب‌ها احساس آرامش نداشته باشیم. قطعا کار سختی نیست و تنها با انجام وظایف قانونی خود می‌توانیم در مسیر حل این مشکلات گام برداریم.

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از افرادی که تکدی‌گری می‌کنند هنگامی که مشاهده می‌کنند درآمدی برای آن‌ها وجود دارد به قیمت از دست رفتن همه حرمت‌های آدمی حتی دیگران را نیز برای انجام این کار فرامی‌خوانند. تکدی‌گری همه حرمت انسانی را از بین می‌برد لذا باید این موضوع را حذف کنیم. اعتیاد نیز برای همه اطرافیان فرد دردآور است. این وظیفه ماست که تلاش کنیم خیابان به خیابان و با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای اجتماعی، اقدام موثری دراین مسیر انجام دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم جذب مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: باید بدانیم اگر اعتماد مردم را جلب کنیم با بهره‌گیری از مشارکت آن‌ها می‌توانیم در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم. اگر نهادهای اجتماعی را درست به کار بگیریم، هر یک از آن‌ها می‌توانند محلات شهر تهران را درست کنند و ما باید تنها به عنوان تسهیل‌گر در کنار آن‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به نقش رسانه‌ها و صداوسیما اشاره کرد و افزود: صداوسیما باید در جهت آموزش شهروندان گام بردارد تا شهروندان یاد بگیرند حرمت و ارزش آدمی چه جایگاهی دارد و آدم‌ها باید یاد بگیرند که بدون دست دراز کردن، زندگی شرافتمندانه داشته باشند که در این مسیر صداوسیما نقش بسزایی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
مقصر کیست ای برادر .مقصر همه ما هستیم که باخودسری ها وگمراهی هادرمملکت که توسط یک عده خاص اعمال می شود همراهی می کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین