کد خبر: ۵۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

گفت‌وگوی نخست‌وزیر انگلیس با پادشاه عربستان درباره قتل خاشقچی

نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان سعودی، بر ضرورت پاسخگویی مسئولان قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عرب تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس، «ترزا می» در این گفت‌وگو نگرانی عمیق انگلیس را درباره قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول اعلام کرد.

نخست‌وزیر انگلیس اظهار داشت که توضیحات عربستان باورکردنی نیست و لازم است فوراً مشخص شود که دقیقاً چه اتفاقی رخ‌داده است. «می» قویاً از عربستان سعودی خواست تا با تحقیقات ترکیه همکاری کند و در اعلام نتایج به‌دست‌آمده، شفاف عمل کند.

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد که دست‌یابی به ابعاد کامل این حادثه حائز اهمیت است.«می» افزود تمام افرادی که مسئول قتل خاشقچی هستند بایستی پاسخگو باشند.

وی همچنین اعلام کرد وزارت کشور انگلیس تمام مظنونان در قتل خاشقچی را از ورود به این کشور منع کرده است. اگر برای این افراد روادید صادرشده، باطل می‌شود.

به گزارش ایرنا، خاشقچی روزنامه‌نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت و تکذیب، درنهایت زیر فشار جامعه جهانی اعتراف کرد که این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

همه مدارک و شواهد نشان می‌دهد که 15 نفر از نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام‌شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود درباره این روزنامه‌نگار کذب است. 

رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز با فاش کردن جزئیات قتل این روزنامه‌نگار عرب، خواستار محاکمه عاملان این حادثه در ترکیه شد. وی تأکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که خاشقچی با بی‌رحمی و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده به قتل رسیده است و این وجدان انسان را به‌شدت آزار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین