کد خبر: ۵۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در نروژ پس از پایان جنگ سرد

نزدیک به ۵۰ هزار سرباز بزرگترین رزمایش ناتو در نروژ بعد از پایان جنگ سرد را امروز (پنج‌شنبه) آغاز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آلمان دومین بزرگترین شرکت کننده در این رزمایش است. در رزمایش "تریدنت جانکچر" حدود ۵۰ هزار سرباز، ۱۰ هزار خودروی زرهی، ۲۵۰ جنگنده، ۶۵ ناو از ۲۹ عضو ناتو همچنین سوئد و فنلاند حضور دارند. این رزمایش به مدت دو هفته‌ در نروژ و در حوزه هوایی و دریایی در اطراف این کشور ادامه‌ خواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از برگزاری این رزمایش، آزمایش و آموزش نیروهای ضربت مشترک ناتو و نیروهای دیگر است. در همین راستا نیروهای واکنش سریع برای پاسخ به هر گونه حمله و یا تهدید احتمالی آمادگی‌های لازم را به دست می‌آورند.

روسیه نیز که مرز مشترک با نروژ دارد برای نظارت بر این رزمایش دعوت شده است اما مسکو یک بیانیه برای محکوم کردن این رزمایش صادر کرده است.

در همین راستا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: این رزمایش شبیه سازی یک عملیات نظامی خصمانه است. فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای ما به بالاترین حد از زمان جنگ سرد رسیده است.

ارتش آلمان در این رزمایش با حدود ۸۰۰۰ سرباز، ۴۰۰۰ خودروی زرهی، جنگنده‌های یورو فایتر و تورنادو و سه ناو حضور دارند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار داشت: در سال‌های اخیر فضای امن در اروپا به طور گسترده کاهش یافته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌وی افزود: رزمایش‌ها پیام واضحی را به کشورهای ما یا هر کشور متخاصم احتمالی می‌فرستد. ناتو سعی ندارد به مقابله بپردازد اما ما باید برای دفاع از هم‌پیمانان‌مان در برابر هر تهدیدی آماده باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین