کد خبر: ۵۵۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری: در موضع جنگ سایبری هستیم

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: روزانه میلیون ها حمله سایبری در ایران انجام می شود که با تدابیر اندیشیده شده توسط سازمان پدافند غیرعامل، این حمله ها ناکام می ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
هادی کریمی روز پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل(سایبری) شهرستان ملایر اظهار داشت: یکی از تهدیدهای کنونی، تهدیدهای سایبری است و در هشت ماه اخیر با وجود تلاش های فراوان برای حمله به فضاهای سایبری ما، این حمله ها ناکام ماند و سازمان ماموریت خود را برای مصون و امن نگه داشتن زیرساخت های کشور به خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته مشکل خاصی در حوزه زیرساخت سایبری کشور نداشتیم، بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات خصمانه و تهدیدها را از جمله اقدامات غیرمسلحانه سازمان پدافند غیرعامل برشمرد.

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور تهدیدهای شیمیایی را بسیار جدی و مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ما دارای دانش هسته ای است، خود به خود تهدیدهایی را به ویژه در فضای سایبری به دنبال دارد.

کریمی با تاکید بر اینکه زیرساخت های کشور را باید در مقابل حمله های سایبری مصون و امن نگه داریم افزود: مراکز و زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی تمرکز بر روی 2 موضوع مهم تهدیدهای خارجی و آسیب پذیری زیرساخت های حیاتی و حساس را در اولویت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تهدیدهای نظامی در کشور به طور قابل ملاحظه ای مرتفع شده است و جنگ نظامی کنونی، ساخته و پرداخته فناوری های نوین است.

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور به برخی حمله های سایبری در کشورهای مختلف و از بین رفتن زیرساخت ها اشاره و بیان کرد: امروز تهدیدهای زیستی و بیولوژیکی در تمامی حوزه ها ما را مورد تهدید قرار داده است.

کریمی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت ها همچون برق، شبکه پولی و مالی، مخابرات، شبکه حمل و نقل و بهداشت و درمان وابسته به فضای سایبری است ادامه داد: کار اساسی ما کاهش آسیب پذیری و برآورد تهدیدها است که آسیب به زیرساخت های کشور، پیامد ملی به دنبال دارد.

او در عین حال آنتی ویروس ها را یکی از این تهدیدها و وابسته به نهادهای امنیتی دنیا دانست و افزود: در پنج سال گذشته اقدامات زیادی روی تولید آنتی ویروس ها در کشور انجام شد که مزیت هایی همچون ساخت آنها توسط جوانان ایرانی و جلوگیری از نشر اطلاعات را دربر دارد.

کریمی فضای سایبری را وابستگی برخی شبکه ها همچون شبکه های ارتباطی، سامانه های رایانه ای، کنترل کننده های صنایع حیاتی و زیرساخت های فناوری اطلاعات به یکدیگر دانست و گفت: برخی زیرساخت ها به دیگر زیرساخت ها خدمات می دهند که نباید دچار آسیب شوند.

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور بر لزوم مصون نگه داشتن سرمایه های ملی سایبری تاکید و خاطرنشان کرد: ما امروز در موضع جنگ سایبری هستیم و در حوزه سایبری باید به طور کامل آماده باشیم.

کریمی زیرساخت های برق، مخابرات و فناوری اطلاعات را حائز اهمیت دانست و گفت: علاوه بر سایر حوزه ها، تمرکز اساسی باید روی این حوزه ها باشد.

وی همچنین شناسایی سرمایه های ملی سایبری، تعیین سطح اهمیت آنها، رصد و پایش تهدید، استخراج آسیب پذیری ها، مدیریت مخاطرات و بازیابی را از جمله وظایف چرخه پدافند سایبری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه طرح های مصون سازی زیرساخت های کشور را در دست اجرا داریم بیان کرد: هم اکنون با قشر عظیمی از شرکت ها و دانشگاه های کشور در این زمینه کار می کنیم.

کریمی گفت: برای امن کردن یکی از زیرساخت های کشور و ساخت تجهیزات آن، با کمک 9 شرکت و دانشگاه موفق شدیم سومین محصول دنیا را در این زمینه بسازیم.

وی به روزرسانی تجهیزات و حرکت به سمت استفاده از هوش مصنوعی را یک ضرورت در حوزه فضای سایبری برشمرد و افزود: در حوزه اینترنت اشیا و بلاک چین که فناوری را دگرگون می کند، کار کنیم.

معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور خواستار کمک و همراهی دستگاه های اجرایی و مجموعه این استان در حوزه مصون سازی زیرساخت های سایبری و وابسته به سایبر شد و گفت: مدیران هم به سازمان پدافند غیرعامل و هم به زیرساخت های حوزه خود کمک کنند.

کریمی همچنین به برپایی پنجمین نمایشگاه صنعت بومی سایبری از 13 تا 16 آذرماه امسال اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه محصولات بومی زیستی سایبری که در کشور ساخته شده است، به نمایش گذاشته می شود و هر دانشگاه یا شرکتی می تواند به صورت رایگان در این نمایشگاه غرفه دایر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین