کد خبر: ۵۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

انتقاد لاریجانی از تأخیر در پرداخت مطالبات حوزه سلامت

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان ارشد سازمان بیمه سلامت بر ضرورت تسریع روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و بیمارستان‌ها توسط این سازمان تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست با مدیران ارشد ستادی سازمان بیمه سلامت و مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ ضمن تشکر از زحمات آنها در جهت تأمین سلامت مردم، گفت: شما کار مهمی برعهده دارید ضمن اینکه کار هم با مشکل بود یعنی در مسیر کار مشکلاتی وجود داشت که به دلیل این مشکلات و بدهی‌هایی که داشتید کار به خوبی جلو نمی رفت و اگر از ابتدا شسته و رفته کار صورت می‌گرفت تا این اندازه مشکل ایجاد نمی‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصمیماتی که در جهت استفاده از سیستم‌های جدید و راه‌اندازی سامانه الکترونیک گرفتید باعث می‌شود آرام آرام به سمتی بروید که کارها به قاعده انجام شده و درست و سنجیده باشد و این مسیر درستی است که کمک می‌کند در آینده با مشکل فعلی مواجه نشوید.

وی اظهار کرد: اصل موضوع سلامت از جمله موضوعاتی است که همه باید بر آن حساس باشند و در کشور ما همپای امنیت مسئله سلامت از اهمیت وافری برخوردار است و همان مقدار که این مسائل برای مردم و کشور اهمیت دارد در کشور مسئله سلامت دارای وزن است که باید به آن توجه کرد.

لاریجانی افزود: وقتی در مجلس به این موضوع اهتمام ورزیده می‌شود به این دلیل است که کار شما بسیار مهم است چرا که بر آسایش روانی و زندگی مردم اثرگذار است و باید مردم از این جهت آرامش داشته باشند که هنگامی که بیماری برای آنها به وجود می آید مرجعی وجود دارد که آنها را زیر پوشش قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته اینکه همپوشانی‌ها حذف شده موضوعی است که باید به صورت شسته و رفته مشخص شود ضمن اینکه مسئله بودجه شما یک بار باید به طور کامل حل شود چرا که اغلب داروخانه‌ها، پزشکان و بیمارستان‌ها از تأخیر در پرداخت بدهی‌های این بخش گلایه‌مند هستند و این تأخیر خوب نیست چرا که ما کار را با اعمال شاقه انجام می‌دهیم، پول می‌دهیم، اما به صورتی پرداخت می‌شود که در نهایت همه ناراضی هستند بنابراین اگر یک بار این موضوع را حل کنیم این نارضایتی رفع می‌شود.

وی خطاب به مدیران بیمه سلامت تصریح کرد: شما با همه فنونی که دارید و ملاحظاتی که در کشور وجود دارد و اینکه خرج‌ها را کم می‌کنید باید به یک رقمی برسید ضمن اینکه به این نکته اشاره کردیم که ۱۷ هزار میلیارد هزینه دارید بنابراین باید منابع پایداری برای تأمین آن ایجاد کنید تا در بودجه در نوساناتی که ایجاد می‌شود تا این اندازه مشکل پیدا نکنید و منابع هر سال بخش سلامت نیز مشخص شود تا هم شما خیالتان راحت باشد و هم خیل عظیمی از پزشکان، بیمارستان ها و داروخانه‌ها خیالشان راحت باشد تا به موقع مطالباتشان پرداخت می‌شود.

لاریجانی گفت: بنده متوجه نمی‌شوم که با چه منطقی مطالبات این بخش با تأخیر پرداخت می‌شود که در نهایت باعث می‌شود هم شما، هم مجلس برای تأمین اعتبارات مورد نیاز این بخش وقت بگذارید و در نهایت همه ناراضی باشند بنابراین باید تلاش کنید که بدهی‌های خود را زودتر پرداخت کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی به مدیران بیمه سلامت در جهت تأمین بودجه سال آینده این سازمان بیان کرد: هم اکنون که فصل بودجه رسیده است باید منابعی را که برای سال آینده نیاز دارید مشخص کرده و بودجه خود را متناسب با منابع موجود و ملاحظاتی که در کشور وجود دارد، بودجه خود را مدون کنید تا ما در جانمایی در بودجه، آن را به منابعی که روشن باشد اعم از مالیات بر ارزش افزوده یا منابعی که تحقق آن تقریباً صد درصد باشد، وصل کنیم و نتیجه این می‌شود که تکلیف شما روشن می‌شود.

توصیه رئیس مجلس به منظور ایجاد منابع پایدار برای بیمه سلامت

وی در ادامه افزود: وزن کار شما در کشور بالا است چرا که یک آرامش روانی در جامعه ایجاد می‌کند بنابراین شما باید بررسی دقیقی انجام دهید تا مشخص شود که نیاز واقعی شما چقدر است ضمن اینکه به دنبال افزایش دریافت مبالغ هم نباشید چون منابع محدود است بنابراین پیشنهاد می‌شود که منابع پایداری برای این بخش ایجاد شود تا مشکلات شما رفع شود ضمن اینکه حتما به کمیسیون‌های بهداشت و درمان و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توصیه می‌کنم این را برای شما جانمایی کنند تا هم مدیریت، هم کارکنان سازمان بیمه سلامت و همه بخش زیادی از افرادی که با شما کار می‌کنند فراغت داشته باشید چرا که اگر یک سال بتوانیم این منابع را تصویب کنیم سال بعد هم بهره برداری شده و تکرار می‌شود.

به گزارش  خانه ملت، لاریجانی در پایان عنوان کرد: ان‌شاء الله خداوند کمک‌تان کند، از زحمات شما تشکر می‌کنیم چرا که زحمت کشیدید، سازمان بیمه سلامت را منظم کردید و امیدواریم سال‌های بعد مشکلاتتان کمتر شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین