کد خبر: ۵۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

دادستانی ترکیه درخواست استرداد 18 متهم قتل خاشقچی را به وزارت خارجه ارجاع داد

دادستانی کل ترکیه درخواست استرداد متهمان قتل خاشقچی از عربستان سعودی را به وزارت خارجه ترکیه ارجاع داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستانی کل ترکیه درخواست استرداد متهمان قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود از عربستان سعودی را به وزارت خارجه ترکیه ارجاع داد.

وزارت دادگستری ترکیه شامگاه جمعه اعلام کرد دادستانی کل این کشور درخواست استرداد ۱۸ نفر متهم به قتل این روزنامه‌نگار را به عربستان سعودی داده  و وزارت خارجه ترکیه را مأمور اجرای این قضیه کرده است.

وزارت دادگستری ترکیه این افراد را متهم به «قتل برنامه‌ریزی شده و شکنجه» کرده است.

دادگستری ترکیه این درخواست را در اختیار وزارت خارجه این کشور قرار داده تا از مجاری قانونی پیگیر استرداد ۱۸ متهم سعودی باشد.

عربستان سعودی بعد از اذعان به کشته شدن خاشقچی در کنسولگری خود در شهر استانبول، اعلام کرد که در ارتباط با این قتل، ۱۸ نفر را بازداشت کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه این هفته گفت که به رغم اینکه خاشقچی در کنسولگری سعودی کشته شده و این مکان خاک عربستان به شمار می‌رود، ولی ترکیه باید به پرونده قتل او رسیدگی کند؛ چرا که این قتل در خاک ترکیه اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهور ترکیه امروز نیز دطی سخنرانی خود گفت: «آنها به دستور چه کسی به ترکیه آمدند؟ آن ۱۸ نفر که بازداشت شدند، می‌دانند چه کسی دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است. آن‌ها (سعودی‌ها) باید این را توضیح دهند».

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی روز دهم مهر ماه به ساختمال کنسولگری سعودی مراجعه می‌کند و از آن به بعد ناپدید می‌شود.

دادستانی کل سعودی شنبه این هفته رسما اذعان کرد که او خاشقچی در کنسولگری سعودی کشته شده ولی این قضیه نتیجه نزاع و درگیری بوده است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین