کد خبر: ۵۵۳۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

هجوم پلیس هند به دفتر عفو بین‌الملل در این کشور

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به تفتیش دفتر این سازمان در هند توسط بازرسان، دولت هند را متهم به ایجاد ترس میان گروه‌های حقوق بشری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی از بازرسان اداره اجرایی دولت هند، وارد دفتر عفو بین‌الملل در شهر جنوبی بنگلور شده و آنجا را مورد تفتیش قرار دادند.

 پلیس هند اعلام کرد: این سازمان حقوق بشری مظنون به تزریق  ۴.۸ میلیون دلار در کشور و  نقض قوانین مالی هند است.

به گفته پلیس هند این تفتیش به دلیل نقض قوانین توسط این سازمان و انتقال پول از خارج به داخل هند انجام گرفته است. با این حال عفو بین‌الملل ادعاهای مطرح شده را رد کرد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد آشکار است که دولت هند می‌خواهد ترس را در میان سازمان‌های جامعه مدنی ایجاد کند.

سخنگوی دفتر عفو بین‌الملل در هند اعلام کرد: این گروه متوجه توقیف وسیله‌ای نشده است اما این مکان مورد تفتیش بازجویان قرار گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل یکی از منتقدان اصلی دولت هند و رفتار آن با اقلیت‌ها و همچنین نقض حقوق بشر در مناطق مورد مناقشه از جمله کشمیر است.

همچنین چندی قبل دفاتر سازمان غیردولتی صلح سبز در هند نیز مورد تفتیش قرار گرفت.

دولت ناسیونالیست نارندا مودی، نخست وزیر هند سرکوبی را علیه گروه‌های غیردولتی خارجی آغاز کرده است. در طول این مدت فعالیت  بسیاری از گروه غیردولتی به تعلیق درآمده و یا دفتر آنها بسته شده است.

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات دولت هند در سال ۲۰۱۴ این گروه‌ها با ارتباط با قدرت‌های خارجی برای زیر سوال بردن رشد اقتصادی هند فعالیت می‌کردند. در همین راستا چندی قبل مودی از فعالیت‌های سازمان‌های بشردوستانه تحت حمایت کمک‌های خارجی انتقاد کرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین