کد خبر: ۵۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

پارلمان اروپا استفاده از پلاستیک‌های یکبارمصرف را ممنوع کرد

پارلمان اروپا به ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف رأی مثبت داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آلودگی پلاستیکی در دنیای امروز به عنوان یکی از مشکلات بزرگ زیست‌محیطی مطرح می‌شود که بر اساس تحقیقات محققان، این آلودگی‌ها سبب بروز بیماری‌های بسیاری از جمله سرطان‌ها می‌شود و محققان به دنبال راه‌حلی برای مقابله با این مشکلات هستند.

براساس گزارش «نیواطلس»، پارلمان اروپا طرح‌هایی را برای ایجاد برخی گام‌های بزرگ در راستای مهار این موج اعلام کرده است به طوریکه اعضای پارلمان اروپا در این هفته به طرح ممنوعیت مواد پلاستیکی از سال 2021 به بعد، رأی مثبت داد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که بیش از 80 درصد از بسترهای دریایی حاوی پلاستیک هستند و این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم تغییر مسیر در راستای مقابله با آلودگی پلاستیکی، تا سال 2050 در اقیانوس‌ها به جای ماهی شاهد پلاستیک باشیم.

این ممنوعیت در تمام بازارهای اروپا انجام و شامل اقلامی مانند کارد و چنگال یکبار مصرف، گوش‌پاکن‌، نی‌ها، همزن پلاستیکی، کیسه‌ها و به ویژه ظروف مورد استفاده در فست‌فودها، می‌شود.

گفتنی است؛ در چند ماه گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا پیش‌نویس این طرح را آماده کرد و قرار شد در صورت نهایی شدن و تصویب این طرح استفاده از پلاستیک‌های یکبارمصرف را ممنوع شود.

بنابر این گزارش، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا، گونتر اوتینگر قصد دارد پیشنهاد دریافت مالیات از ظرف‌ها و وسایل پلاستیکی یک‌بار مصرف را مطرح کند.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین