کد خبر: ۵۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

تجمع دانشجویان بلاتکلیف دانشگاه آزاد

در پی اشتباهات صورت گرفته در پذیرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد جمعی از این دانشجویان امروز و برای چندمین بار مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 امروز شنبه جمعی از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای چندمین بار در اعتراض به اشتباهات صورت گرفته در زمینه پذیرش کنکور سال ۹۷ مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،این افراد که آمار دقیقی از آنها در دست نیست، اما دانشگاه آزاد تعداد آنان را 5000 نفر عنوان می‌کند، در مهرماه پس از دریافت پیامکی مبنی بر پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی ذخیره در رشته‌های علوم پزشکی واحدهای مختلف این دانشگاه اقدام به ثبت‌نام و پرداخت شهریه کردند و در حالی که برای بسیاری از آنان کارت دانشجویی نیز صادر شده است دانشگاه به آنان اعلام کرده که پذیرش آن‌ها اشتباهی بوده و امکان ادامه تحصیل برای آنان میسر نیست.

تجمع دانشجویان بلاتکلیف دانشگاه آزاد

یکی از این معترضان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: دانشگاه آزاد در تریبون‌های مختلف اعلام می‌کند که مشکل بخش عمده دانشجویان حل شده است، در حالی که این حرف دروغ است و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

یکی دیگر از این دانشجویان با بیان اینکه اقدام دانشگاه آزاد مبنی بر انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی بی معناست، می‌گوید: دانشگاه برای دانشجویان کارت صادر کرده است و نمی‌تواند این کارت را بدون رضایت ما از اعتبار ساقط کند.

این در حالی است که برخی از این افراد پس از اینکه به آنان اعلام شده در دانشگاه آزاد به عنوان دانشجوی ذخیره پذیرفته شده‌اند از رشته دیگری که در دانشگاه سراسری در آن پذیرفته شده بودند انصراف داده‌اند و اگر از تحصیل آنان در دانشگاه آزاد ممانعت شود بسیار متضرر می‌شوند، ضمن اینکه وضعیت داوطلبان مرد با توجه به الزاماتی که در خصوص خدمت سربازی وجود دارد، بحرانی‌تر از سایر داوطلبان است.

یکی دیگر از این معترضان با شکایت از عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه در خصوص مشکلات ایجاد شده می‌گوید، چند هفته است که افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای رسیدگی به مشکلاتشان مقابل سازمان مرکزی تجمع می‌کنند، ‌اما رئیس دانشگاه آزاد حاضر نشده حتی برای یک بار با ما و یا حداقل نماینده ما دیدار کند.

این در حالی است که هفته گذشته نیز روز افتتاحیه دانشگاه استاد فرشچیان که با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد، علی رغم دعوت قبلی از خبرنگاران دانشگاه  آزاد با ارسال پیامکی دعوت از خبرنگاران به این مراسم را ملغی اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین