کد خبر: ۵۵۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

باران در خوزستان 1294 نفر را روانه بیمارستان‌ها کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یک هزار و 294 نفر به دنبال بارندگی های 48 ساعت گذشته خوزستان با عارضه تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد حمزه لویی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سوم آبان جاری، 669 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که 9 نفر از آنان بستری شدند و زیر مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: از چهارم آبان تا ساعت هشت صبح امروز نیز 625 به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که هشت نفر از آنان بستری شدند.

29 و 30 مهر ماه نیز به دنبال بارندگی در خوزستان، یک هزار و 472 نفر به علت عارضه تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

در نخستین بارندگی سال گذشته (آذر 96) خوزستان نیز 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.

18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده های گیاهی به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین