کد خبر: ۵۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برگزاری نشستی با محوریت سینمای ایتالیا، جشنواره‌ی تئاتر فجر تمدید نمی‌شود، فراخوان یک رویداد تئاتری و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
موزه سینمای ایران برنامه تخصصی و پژوهشی نگاهی به سینمای نئورئالیسم ایتالیا را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موزه سینمای ایران، «نگاهی به سینمای نئورئالیسم ایتالیا» عنوان برنامه‌ای است که از سوی موزه سینمای ایران در روزهای۱۰ تا ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

در این برنامه که با هدف معرفی و مرورفیلم‌ها و عکس‌های مکتب سینمایی نئورئالیسم؛ از مهمترین دوران‌های سینمای ایتالیا و قابلیت‌های آن برنامه‌ریزی شده است، پنج فیلم سینمایی «رم شهر بی‌دفاع»، «دزد دوچرخه»، «معجزه در میلان»، «امبر تو دی» و «واکسی» روی پرده می‌روند.

برپایی نشست تخصصی و پژوهشی سینمای نئورئالیسم ایتالیا و همچنین نمایشگاه گزیده عکس و پوستر فیلم‌های مکتب سینمای نئورئالیسم از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی و سینمایی است که در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار مرحله دوم بخش صحنه‌ای تمدید تئاتر فجر نخواهد شد

طبق زمانبندی فراخوان سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، برای ثبت نام و ارسال آثار مرحله‌ی دوم بخش صحنه‌ای (آثاری که در فاصله زمانی اول مرداد تا پایان مهرماه ۱۳۹۷به روی صحنه رفته باشند) تا ۱۰ آبان ماه زمان باقی است و این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر،آثاری که خواستار شرکت در یکی از بخش‌های صحنه‌ای(مسابقه تئاتر بین الملل، مسابقه تئاتر ایران _یک، مسابقه تئاتر ایران_دو) هستند، فقط تا ۱۰آبان ماه فرصت دارند که در سایتwww.fitf.ir ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه‌ی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر به نشانی: خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم، کد پستی: ۳۴۹۱۳-۱۱۳۳۷ ارسال کنند.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین الملللی تئاتر فجر با دبیری نادربرهانی مرند، از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ماه ۱۳۹۷برگزار خواهد شد.

فراخوان جشنواره ملی تئاترشاهد و ایثارگر منتشر شد

براساس اهداف و سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور جذب و شناسایی استعدادهای هنری جامعه هدف و همچنین برنامه ریزی فرهنگی، در جهت ارتقای سطح تخصصی آنها به منظور حضور موثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، فعالیت های هنری اداره کل امور هنری در چهار زمینه تجسمی، ادبی، تئاتر، سرود و هشت گرایش طراحی، نقاشی، عکاسی،گرافیک(تصویرسازی، پوستر)، شعر- داستان، تئاتر(صحنه ای و خیابانی)، سرود در قالب جشنواره ای ملی برگزار می گردد.

دبیری این جشنواره بر عهده «سید مرتضی حسینی» مدیر کل امور هنری و مدیر گروه تلویزیونی شاهد می‌باشد.

هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.navideshahed.comمراجعه کنند.

مهلت تکمیل فرم و ارسال سه نسخه فیلم آثار نمایشی ۱۵ آبان، اعلام نتایج ۲۵ آبان و مرحله پایانی و اختتامیه ۲۵ دی ماه خواهد بود.

مدیران  ۴ بخش از جشنواره فیلم وارش معرفی شدند

دبیر نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش در احکامی جداگانه مدیران بخش های مختلف این جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم وارش، مهدی قربان پور دبیر نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش طی احکامی ناصر محسنی شاهاندشتی ، مرتضی رنجبران ، حامد بارئی طبری و مرتضی کاظمی نیا  را به ترتیب به عنوان مدیر اداری مالی و پشتیبانی  ، مدیر ارتباطات و رسانه ،  مدیر هنری و  مدیر دبیرخانه این جشنواره معرفی کرد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بهار ۱۳۹۸ در استان مازندران برگزار می شود.

فراخوان بخش "مسابقه نمایشنامه خوانی" نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی،فراخوان بخش نمایشنامه خوانی که به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا به خوانش آثار استاد اکبر رادی اختصاص دارد، اعلام شد. علاقه مندان شرکت در این بخش می توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ۹۷ نسبت به ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. همچنین اسامی آثار راه یافته به جشنواره نیز روز شنبه ۱۵ دیماه سالجاری اعلام می شود.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی  با دبیری بهزاد صدیقی از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه امسال با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در شش بخشِ: مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، مسابقه نمایش نامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس (+)  در تهران برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی برپا می شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین