کد خبر: ۵۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۴

شایعه قطع همکاری فیروز کریمی

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فوتبال كریمی تابستان در یك محفل خصوصی گفته بود: «من عقل ندارم كه در اهواز مربیگری می‌كنم، گرمای وحشتناك این شهر آزارم می‌دهد و اگر چاره داشتم به تهران برمی‌گشتم.»

حالا فیروز در شرایطی قرار گرفته كه جدایی از استقلال اهواز نمی‌تواند برایش غیرممكن باشد چون او طی این چند هفته بدترین نتایج ممكن را گرفته است. 

آخرین بار سال 83 بود كه فیروز كریمی با اهوازی‌ها اختلاف پیدا كرد تا به طور غیرمنتظره‌ای استقلال اهواز را ترك كند. شفیع‌زاده كه آن روزها خیلی دوست داشت تصمیمات عجیب و غریب بگیرد، با بودن فیروز كریمی، بوناچیچ كروات را به عنوان مدیرفنی به استقلال اهواز آورد تا پیش‌بینی جدایی كریمی از این تیم در نهایت جنبه عملی به خود بگیرد. 

لوكا پس از آمدن به استقلال اهواز در همان ابتدا از شیوه تمرینات فیروز كریمی در حالی كه استقلال اهواز دوران بدن‌سازی را پشت سر می‌گذاشت ایراد گرفت. فیروز در شرایطی كه تیمش را برای برپایی اردویی تداركاتی به تهران آورده بود،‌ سرانجام تصمیم به جدایی گرفت و به همراه دستیار همیشگی‌اش ساكت الهامی به راه‌آهن رفت. 

در سال 78 هم بنا به دلایلی مبهم كریمی استقلال اهواز را ترك كرد‌، هر چند كه او بارها در محافل خصوصی علت جدایی‌اش را گفته است. در آن سال فیروز، آبی‌های اهواز را به لیگ برتر آورد، سالی كه نصرالله هیبدی گوینده فعلی اخبار شبكه خبر مدیرعامل استقلال اهواز بود و فیروز هم پس از آوردن این تیم به لیگ برتر،‌ پیشنهاد اهوازی‌ها را برای ماندن قبول نكرد تا به شهاب زنجان برود. 

شاید برای سومین بار همكاری فیروز كریمی با استقلال اهواز قطع شود ولی این بار موضوع با دفعات قبل تا حدودی متفاوت است و شاید جدایی احتمالی كریمی با توافق طرفین صورت بگیرد. این مربی برای قطع همكاری با استقلال اهواز دلایل خاص خودش را دارد، در حالی كه هم‌نشینی با عرب‌ها نیز باعث شده تا شفیع‌زاده‌ها بدشان نیاید كه هراز چندگاهی مربی خود را عوض كنند. 

سریال تعویض مربی در استقلال اهواز طی سال‌های اخیر روند جالب توجهی داشته است. شخصیت‌هایی چون امیر قلعه‌نویی،‌بهرام عاطف، محمود یاوری،‌ ناصر حجازی، كریم بوستانی، مارتیك خاچاطوریان، لوكا بوناچیچ و سرادان گمالوویچ نشستن روی نیمكت استقلال اهواز را تجربه كرده‌اند و شاید با رفتن فیروز كریمی یكی از آنها دوباره هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. البته شفیع‌زاده‌ها بدشان هم نمی‌آید كه این بار بنا به دلایل خاص خودشان یك چهره جدید رو كنند تا همه چیز تكراری نباشد. 

كریمی پس از سه باخت پیاپی و قرار گرفتن تیمش در رده هفتم جدول رده‌بندی وضعیت چندان مناسبی در استقلال اهواز ندارد و مسئولان این باشگاه خیلی صبور بوده‌اند كه با سه باخت هنوز تغییری را در كادر فنی ایجاد نكرده‌اند. 

شرایط اما این بار فرق دارد و آخرین اخبار حاكی از آن است كه اگر این روند در بازی آینده هم ادامه داشته باشد شاید تصمیمات جدیدی در باشگاه استقلال اهواز گرفته شود. هر چند مسئولان باشگاه در ابتدای فصل به هیچ عنوان صحبت از قهرمانی نكردند ولی آنها توقع دارند كه تیمشان حداقل در میان مدعیان قهرمانی باشد و از رده سوم پایین‌تر نرود. 

طرفداران استقلال اهواز هم رابطه خوبی با فیروز كریمی ندارند، لیدرهای استقلالی‌ها كه در ابتدای فصل هم مخالف آمدن كریمی به اهواز بودند از شفیع‌زاده خواسته‌اند كه هر چه زودتر فیروز را از استقلال اهواز كنار بگذارد. 

كریمی از طرف مسئولان باشگاه و طرفداران استقلال اهواز تحت فشار قرارگرفته. او كه قبل از آمدن به اهواز با توجه به اتفاقات سال‌های گذشته، چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌كرد حالا خودش را در محاصره نتایج ضعیفی كه گرفته می‌بیند و این شرایط باعث شده كه خودش هم تمایل چندانی برای ماندن در استقلال اهواز نداشته باشد. 

مشكلات كریمی با استقلالی‌ها از ابتدای فصل آغاز شد، زمانی كه بازیكنان به دلیل مشكلات مالی به شدت معترض بودند و مسئولان استقلال اهواز هم اقدامی در خصوص حل مشكلات انجام نمی‌دادند. حضور شفیع‌زاده‌ها در امارات هم موجب ناراحتی كریمی شده بود و او بارها گفته بود كه مدیران استقلال اهواز فقط به فكر گردش و اداره كارخانه‌هایشان هستند. 

آقا فیروز شاید این هفته مقابل فجرسپاسی نفس راحتی بكشد و تیمش پس از سه باخت پیاپی سه امتیاز به دست آورد ولی او در آخرین بازی نیم فصل باید مقابل فولاد قرار بگیرد. یك بازی كه نتیجه‌اش برای مسئولان باشگاه و مهمتر از همه طرفداران استقلال اهواز حائز اهمیت است و باخت مقابل همشهری شاید آخرین روزهای حضور كریمی در اهواز را رقم بزند. 

شهرام شفیع‌زاده كه پس از رسیدگی به كارهای عقب‌افتاده‌اش در دبی و سركشی به كارخانه‌هایش،‌ تازه به ایران آمده است نتایج استقلال اهواز در این هفته‌ها را قابل قبول نمی‌داند: «پتانسیل تیم ما بیشتر از این است و از بازیكنان و كادر فنی توقعات بیشتری داریم. این روند نباید در بازی‌های آینده ادامه یابد چون به اندازه كافی نتایج ضعیف گرفته‌ایم.» 

البته شفیع‌زاده چندان تمایل ندارد كه در خصوص وضعیت فیروز كریمی در استقلال اهواز منفی صحبت كند: «ماقبل از شروع فصل به طور مفصل با آقای كریمی حرف زدیم و به ایشان اطمینان كردیم. الان مشكل خاصی وجود ندارد و او به كارش ادامه می‌دهد تا ببینیم چه می‌شود.» 

روشنایی، سرپرست استقلال اهواز هم در گفت و گو با خبرگزاری فوتبال حرف‌های قابل تأملی دارد:‌«آقا فیروز چند روز پیش گفت كه از استقلال اهواز می‌روم و این باعث شده كه خیلی‌ها این موضوع را جدی بگیرند. او می‌خواهد به تیم شوك وارد كند تا استقلال اهواز پس از سه هفته روند طبیعی خود را به دست آورد. قطع همكاری كریمی با استقلال اهواز صحت ندارد، مطمئن باشید!» 

مهاجری دستیار فیروز كه ارتباط نزدیكی با او دارد، جدایی سرمربی را امری محال می‌داند: «كریمی و شفیع‌زاده در ابتدای فصل رفاقتی با هم به توافق رسیدند و آقافیروز هیچ جا نمی‌رود. او هیچ مشكلی با مسئولان باشگاه ندارد و شفیع‌زاده‌ها هم از عملكرد كریمی رضایت دارند. اگر این مربی قصد جدایی داشت به پیشنهاد پاس، ابومسلم، راه‌آهن و صباباتری پاسخ مثبت می‌داد.» 

انتظار اینكه مسئولان استقلال اهواز قطع همكاری فیروز كریمی با این تیم را تأیید كنند، انتظار بیهوده‌ای است. شفیع‌زاده‌ها آنقدر تحمل ندارند كه این شرایط ادامه یابد و سابقه نشان داده كه آنها بیش از حد معمول روی باخت‌های تیم حساسیت دارند. البته این مسائل یك طرفه نیست، فیروز كریمی كه به مسائل مالی زیاد اهمیت می‌دهد از بدقولی استقلالی‌ها ناراحت است و دیگر راضی به ماندن در اهواز نیست. 

اگر قرار است اتفاق خاصی بیفتد همه چیز طی یكی دو هفته آینده مشخص خواهد شد. شاید دیگر كریمی حرص این را نخورد كه شفیع‌زاده‌ها از راه دور تیم را هدایت می‌كنند، در طرف مقابل اهوازی‌ها هم كه از سفرهای متعدد كریمی به تهران كلافه شده‌اند، نفسی به راحتی بكشید، با این شرایط شاید همكاری فیروز با استقلال اهواز به پایان برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین