کد خبر: ۵۵۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

بارش بی‌سابقه باران در قشم

بارش باران از ابتدای هفته جاری موجب شد هرمزگانی‌ها که این روزها در تداوم خشکسالی‌های پی در پی به سر می‌برند به تداوم این بارش‌ها تا پایان سال خوشبین باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 37 سازه آبخیزداری در بارندگی روز گذشته و امروز دوشنبه، در استان آبگیری شد.

جعفر تختی نژاد با بیان اینکه دراین مدت سازه های سنگی ملاتی، خاکی و بندهای کوتاه ملاتی شهرستان حاجی آباد، بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان آبگیری شده است، تصریح کرد: مهم ترین هدف سازه های آبخیزداری مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن در حفظ تولید و اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک، مقابله با خشکسالی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در سرشاخه‌ های بالادست است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان استحصال بارش های اخیر را با توجه خشکسالی نزدیک به 2 دهه گذشته در مخازن طرح های آبخیزداری استان موثر دانست و عنوان کرد: حجم رواناب های استحصال شده در هرمزگان طی بارش های اخیر به میزان 9 میلیون مترمکعب رسید.

تختی نژاد در پایان اظهار کرد: تداوم بارندگی ها نوید بخش سال پر بارشی در هرمزگان است و با مهار و کنترل ریزش های جوی صورت گرفته، زمینه تقویت منابع آب، کاهش خسارت های خشکسالی و پایداری عرصه های منابع طبیعی استان فراهم شود.

بارش باران پس از دو سال در رویدر

بارش باران پس از دوسال در شهر رویدر موجب جاری شدن رودخانه‌های فصلی و خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

رئیس اداره منابع طبیعی بندر خمیر گفت: در این بارندگی بیش از ۲۰ آب انبار به طول کامل آبگیری شد. از آب انبار‌ها برای مصرف دام استفاده می‌شود.

قانعی اظهار کرد: در این بارندگی ۱۵۰ هزار متر مکعب سیلاب در سدخاکی رویدر ابگیری شد حجم این سد ۸۰۰ هزار متر مکعب است.

قطع راه ارتباطی ۸ روستای سیریک به علت طغیان رودخانه

به علت طغیان رودخانه‌های هیوه و مرگ راه ارتباطی هشت روستای شهرستان سیریک با مرکز شهرستان قطع شده است.

جمال الدینی بخشدار مرکزی شهرستان سیریک گفت: علت طغیان رودخانه‌ها بارندگی در کوه‌های بشاگرد است.

قطع راه ارتباطی بشاگرد- جاسک به علت طغیان رودخانه

راه ارتباطی بشاگرد به شهرستان جاسک به علت بارندگی و طغیان رودخانه‌های شریفی و جگین قطع شده است.

عباس رجبی پور ، معاون فرماندار بشاگرد گفت: بارش باران راه ارتباطی مرکز شهرستان بشاگرد به بخش گافر و پارمون را قطع کرده است.

قطع راه ارتباطی ۱۴ روستا در بخش سندرک میناب

راه ارتباطی ۱۴ روستای بخش سندرک به مرکز بخش به علت بارندگی و طغیان رودخانه‌ها قطع شده است.

بخشدار سندرک گفت: به علت قطعی تلفن امکان ارتباط با دهیاری‌ها  و بررسی میزان خسارت‌ها ممکن نیست.

رستمی با بیان اینکه برق بخش سندرک از صبح امروز قطع شده بود که دقایقی پیش دوباره وصل شد، خاطرنشان کرد: راه ارتباطی بخش سندرک با شهرستان بشاگرد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود است.

غرق شدن یک خودرو با 2 سرنشین در شهرستان بستک

بدنبال بارندگی شدید در شهرستان بستک و طغیان رودخانه فصلی در جاده روستای لاور میستان بخش جناح، یک خودرو با 2 سرنشین در آب نمای این مسیر غرق شدند.

بخشدار جناح گفت: این خودرو با وجود هشدار مردمی و شدید بودن جریان آب وارد آب نما شد و بر اثر شدت جریان آب، خودرو غرق شد.

صلاح الدین رفیع زاد افزود: با تلاش امدادگران و مردم یکی از سرنشینان این خودرو نجات یافت و خودروی غرق شده نیز پیدا شد.

وی با بیان اینکه تلاش ها برای یافتن دیگر سرنشین این خودرو ادامه دارد، تصریح کرد: لاور میستان منطقه ای تقریبا کوهستانی است که در غرب شهرستان بستک واقع شده است.

بارش بی‌سابقه 63 میلی‌متری باران طی 2 ساعت در قشم

سرپرست اداره هواشناسی شهرستان قشم گفت: روز گذشته 63 میلی‌متر باران در قشم بارید مه در 2 دهه گذشته بی‌سابقه است.

محمد کاملی بابیان اینکه بارش باران در روز گذشته جزو بارندگی‌های کم‌نظیر قشم به‌ویژه در فصل پاییز بود، اظهار داشت: پیش‌ازاین سابقه باراش 50 میلی‌متری باران را در آبان ماه سال 1392 داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 1392 میزان کل بارندگی به ۲۱۴ میلی‌متر رسید که بیشترین میزان طی ۱۵ سال گذشته بوده، تصریح کرد: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به ترتیب در شهر قشم ۶۰، ۸۲، ۱۲۳ و ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره هواشناسی شهرستان قشم  تأکید کرد:  بارش بیش از ۶۳ میلی‌متر  شهر قشم ما را امیدوار کرده است که در سال جاری با میزان قابل قبولی بارندگی مواجه باشیم.

به گزارش ایسنا، بارندگی رگباری روز گذشته خساراتی هم در بخش‌های مختلف شهر به‌ویژه در بازار قدیم و‌ محلات بافت فرسوده از خود به‌جا گذاشت . قطع برق محلات، شکسته شدن تعدادی درخت تنومند و کوچک و در آب ماندن چندین خودرو از عوارض بارندگی روز گذشته در شهر قشم بود . بارندگی روز دوشنبه در شهر درگهان هم خساراتی برای کسبه و مردم به همراه داشته است که هنوز میزان آن به طول کامل مشخص نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین