کد خبر: ۵۵۳۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

ایهود باراک: دیدار با عرب‌های خلیج‌نشین مساله تازه‌ای نیست

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد، زمانی که وزیر خارجه بود با مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله وزیر خارجه عمان و همچنین مقامات قطری و اماراتی در نیویورک دیدار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 در چارچوب اطلاعاتی که یکی پس از دیگری در مورد عادی سازی روابط برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رژیم اشغالگر صهیونیستی برملا می‌شود، ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل فاش کرد، هنگامی‌که وزیر خارجه بود با مقامات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دیدار داشته است.

وی در توضیح سفر نتانیاهو به عمان گفت: هنگامی‌که وزیر خارجه بودم با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار داشتم و در ویلای ویژه قطری‌ها و اماراتی‌ها در نیویورک مورد استقبال قرار گرفتم.

باراک  گفت: شیمون پرز، (رئیس متوفی اسرائیل) زمانی که نخست وزیر بود به عمان سفر کرد و به طور علنی با مسؤولان عمانی دیدار کرد و نیازی به مخفی نمودن چیزی نبود. هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد و نیازی به رئیس موساد نیست.

به نقل از شبکه المیادین، وی اظهار کرد، چیز جدیدی وجود ندارد. مساله واقعی که لازم بود امروز گفته شود مربوط به منافع مشترک اسرائیل با عربستان، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر و اردن برای مقابله با ایران و جنگ با "تروریسم افراط گرا" و ائتلاف علنی و نه تماس‌های محرمانه در فلان مکان و فلان مکان است.

وی در مورد این ائتلاف گفت: این یک ائتلاف متوازن علیه هلال شیعه امتداد یافته از طهران و بغداد تا دمشق و بیروت است.

باراک عنوان داشت: اصرار اسرائیل بر عدم برگزاری نشست پشت درهای بسته برای مذاکره با فلسطینی‌ها یا با آمریکایی‌ها و با همکاری عربستان و اردن برای بررسی امکان دستیابی به صلح مساله‌ای باارزش است و ما نباید فرصت را برای تشکیل این ائتلاف مهم از دست بدهیم.

به گزارش ایسنا،وی گفت: با فلسطینی‌ها نمی‌توانیم به چیزی دست یابیم و همواره ما هستیم که امتیاز می‌دهیم اما با جهان عرب و با عربستان و کشورهای عرب خلیج فارس به امتیازات زیادی می‌توانیم دست یابیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین