کد خبر: ۵۵۳۸۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت مصالح ساختمانی

مرکز آمار میزان تورم مصالح ساختمانی در تهران را اعلام کرد که بر اساس آن تورم گروه «آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۴۵ درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل مصالح ساختمانی در فصل تابستان داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق اعلام مرکز آمار، درصد تغییرات میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٧ نسبت به میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به تابستان سال ١٣٩٦ معادل ٢٦,٧ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٧.٤ درصد) با افزایش روبرو بوده است.

همچنین شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در تابستان ١٣٩٧ به ٣١٥,٤ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل که ٢٥٠.٨ بود معادل ٢٥.٧ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل معادل ٤٩.١ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، شاخص قیمت گروه «آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۴۵ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل در فصل تابستان داشته است.

به گزارش ایسنا، گروه «چوب» نیز با ٦٤.٣ درصد افزایش قیمت و گروه «خدمات» با چهار درصد افزایش قیمت به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان امسال داشته‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
نفع مردم در دادن یارانه به بنزین است یا ساخت وساز
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
سلام
دولت محترم برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی حتما باید چاره ای بیندیشد قیمتها خیلی بالا رفته .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین