کد خبر: ۵۵۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

وقت پوست اندازی اصلاحات رسیده است؟/ نعیمی‌پور: بنده و آقای عارف بهتر است فرصت را به جوان‌ها بدهیم

عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت ایران اسلامی گفت: باید کسانی که بیش از 60 سال دارند از مسئولیت‌های مربوط به اصلاح‌طلبی کنار بروند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا عارف چندی پیش در جلسه‌ای با فعالان دانشجویی بیان کرد که اصلاح‌طلبی نیاز به پوست‌اندازی دارد؛ این در حالی است که از یک‌سو قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی در مجلس تصویب شده و از سوی دیگر در محافل گوناگون سخن از پیر شدن مسئولان و اثرگذاران حوزه سیاست و مدیریت به میان آمده است. حالا که مجلس تصویب کرده است که دیگر نمی‌توان از بازنشستگان در مناصب دولتی استفاده کرد، این انتظار از جامعه مدنی و احزاب هم می‌رود که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند. محمد نعیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح طلب در این زمینه گفت: این حرف درستی است که اصلاح‌طلبان باید پوست‌اندازی کنند.

او افزود: یکی از وجه‌های این موضوع، این است که افرادی که مشهور به اصلاح‌طلبی هستند سن‌‌شان بالا رفته و طبیعتاً باید متوسط سنی اصلاح‌طلبان در مسئولیت‌هایی که وجود دارد کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: باید کسانی که بیش از 60 سال دارند از مسئولیت‌های مربوط به اصلاح‌طلبی کنار بروند اما نه اینکه غیرفعال بشوند. بلکه باید به صورت مشاور و استاد، فعال شوند و از تجربیات و دانش آنها استفاده شود تا نسل جدیدی که می‌آیند بتوانند این تجربیات را کسب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم عنوان کرد: نسل جدید نیاز دارد که در مقام مسئولیت قرار بگیرد تا بتواند تصمیم بگیرد، کیفیت آنها را ارزیابی کند، سعی و خطا کند و به نقطه‌ای برسد که یک تصمیم‌گیر خوب در مواجه با مسئولیتی که دارد و در حوزه اصلاح‌طلبی آب‌دیده شود.

نعیمیپور در استقبال از سخنان محمدرضا عارف گفت: حرف آقای عارف صحیح است و لازمه آن این است که همانگونه مجلس طرح منع به کارگیری بازنشستگان را قانون می‌کند در این میان، اصلاح‌طلبان و نهادهای مردمی هم تن به این کار بدهند.

او افزود: بخشی از مشکل اصلاح‌طلبی این است که یک‌عده‌ای در یک لوپی افتاده‌اند که بیشتر از این نمی‌توانند نقشه راه یا ایده تولید کنند. از این منظر خوب است که این پوست اندازی صورت بگیرد و با کمک افراد قبلی تولیدات جدیدی ایجاد شود تا اصلاح‌طلبی از این خمودگی خارج شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد: امثال بنده و آقای عارف و سایر دوستانی که در این سنین هستیم بهتر است فرصت‌ها را به دست جوان‌ترها بسپاریم تا شاهد شکوفایی در جمع اصلاح‌طلبان باشیم و اعتماد مردم را بیشتر جلب کنیم.

نعیمی‌پور همچنین از تغییر در گفتمان اصلاح‌طلبان سخن گفت و افزود: وقتی تغییرات نسلی انجام شود طراحی‌ها و اضافاتی را که باید به گفتمان اصلاح‌طلبی اضافه شود، به وجود می‌آید. گفتمان ما باید به روز شود و این به روز شدن مستلزم این است که افراد به روز شده راجع به آن صحبت کنند. البته این افراد بی‌نیاز از شخصیت‌های صاحب‌نظر، برجسته و مجرب نیستند اما اینها به عنوان مشاور عمل خواهند کرد و نسل جدید به عنوان عمل‌کننده که در معرض تصمیمات قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پایان راجع به پوست‌اندازی در این حزب خاطرنشان کرد: ما بخش عمده‌ای از کار خود در این زمینه را انجام داده‌ایم و امیدواریم که این کار توسعه بیشتری هم پیدا کند. 
اعتماد آنلاين
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین