کد خبر: ۵۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۰
ترقی خبر داد:

جشن هسته‌ای با 3 هزار سانتریفیوژ!

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب و در پاسخ به برخی اظهارنظرات از جمله گفته‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم که خواهان استفاده از تجربیات دولت‌های گذشته و اعضای تیم سابق مذاکرات هسته‌ای در شرایط کنونی شده بود، اظهار داشت: نمی‌دانم آقای بروجردی به چه علت این سخنان را بیان کردند اما در سیاست‌های کلی نظام نیست که در مذاکرات هسته‌ای گامی به عقب برویم بلکه باید به آن دستاوردهایی که رسیده‌ایم با قاطعیت ادامه دهیم.
 
ترقی در عین حال تصریح کرد که در صورت راه‌اندازی 3000 سانتریفیوژ کشورمان، شرایط جدیدی به وجود می‌آید. وی افزود: انشاءالله اگر این موضوع در دهه فجر تحقق پیدا کند، دیگر هیچ شخصی در دنیا نمی‌تواند به ما بگوید که دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارید. 

رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه افزود: ممکن است برخی طرفدار روش‌های ملایم‌تر تیم مذاکره کننده هسته‌ای در برخورد با طرف‌های خارجی و برخی هم طرفدار در روش‌های تندتر باشند اما به اعتقاد ما روش فعلی تیم مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران درست، منطقی، مستدل و از موضع اقتدار بوده است. 

ترقی گفت: تصمیم‌گیری اروپا و آمریکا درباره قطعنامه شورای امنیت، یک تصمیم از پیش تعیین شده بود. اما این موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای است که این قطعنامه را آنقدر رقیق کرده که از تهدیدهای نظامی و اقتصادی فراوان عملا به یک قطعنامه بی‌خاصیت تقلیل پیدا کرده است. 

وی با اشاره به این مسأله که «هر هیأتی که برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای تعیین می‌شود در چارچوب تصمیمات شورای عالی امنیت ملی عمل می‌کند» اظهار داشت: هر چه که به تکمیل شدن چرخه تولید سوخت هسته‌ای در کشورمان نزدیکتر می شویم باید منتظر صدور قطعنامه‌های شدیداللحن‌تری هم باشیم. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا روند تکرار صدور قطعنامه علیه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد به صلاح منافع ملی ما است؟» اظهار داشت: ‌انشاءالله اگر بتوانیم تا دهه فجر چرخه 3000 عددی سانتریفیوژهای خود را راه بیندازیم وارد مرحله‌ای می‌شویم که دیگر هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند به ما بگوید که دست از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز خود برداریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین