کد خبر: ۵۵۴۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

سال گذشته پنج میلیون گردشگر خارجی وارد شد، امسال تا حالا سه میلیون نفر آمده‌اند

رئیس سازمان میراث فرهنگی از صادرات 107 میلیون دلاری صنایع‌دستی از مبادی گمرکی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از سه میلیون گردشگر وارد کشور شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اصغر مونسان عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های گردشگری در این منطقه اظهار کرد: انصافاً دماوند ظرفیت‌های بی‌نظیری به لحاظ فضاهای طبیعی و تاریخی در اختیار دارد.

وی افزود: نزدیکی دماوند به کلان شهر 10 میلیون نفری تهران فرصتی را ایجاد می‌کند که بتوان سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در حوزه گردشگری این شهرستان انجام داد.

مونسان درباره صادرات صنایع‌دستی افزود: در سال گذشته، بیش از 280 میلیون دلار از مبادی گمرگی و 250 میلیون دلار به صورت چمدانی صادرات صنایع‌دستی داشتیم و در مجموع، بیش از 530 میلیون دلار در حوزه گردشگری صادرات انجام شد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار امسال نیز، بالغ‌بر 107 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و در شش ماه دوم سال این امر رشد بیشتری خواهد داشت که امیدواریم صنایع‌دستی کشور امسال بتواند رشد قابل ملاحظه‌ای به خصوص در صادرات چمدانی داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته، پنج میلیون و 3 هزار نفر گردشگر وارد کشور شد، اضافه کرد: در سال جاری ربیش از سه میلیون گردشگر وارد کشور شده است و امیدواریم رشد قابل ملاحظه‌ای در صادرات چمدانی داشته باشیم و روند روبه رشد صادرات ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
معنی گردشگر رو هم فهمیدیم......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین