کد خبر: ۵۵۴۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
این خبر به روزرسانی شده است

راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور+ تصاویر

مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- برگزار شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ قرار است سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در مقابل لانه جاسوسی در تهران سخنرانی کند. قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور پیش از این درباره این راهپیمایی گفت: به دلیل قرار  گرفتن امسال در ایام حسینی (ع) شعار امسال هیهات من الذله و مرگ بر آمریکا خواهد بود.

بیش از ۴ هزار عوامل رسانه‌ای اعم از خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم ۱۳ آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری ایلنا؛ شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور نیز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرها و استان‌های مختلف سخنرانی دارند که در این ارتباط می‌توان به سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی در کرمان، ضرغامی در مشهد، ‌صفارهرندی در قزوین، سردار اشتری اصفهان، منوچهر متکی شیراز، مهدی چمران اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در کرمانشاه، سردار نقدی در البرز و ... اشاره کرد.

انجام مدیحه‌سرایی

به گزارش ایسنا، در مراسم راهپیمایی 13 آبان علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به منظور تبیین استکبارستیزی و اقدامات خصمانه آمریکا، مدیحه‌سرایی انجام می‌شود که راهپیمایی‌کنندگان همزمان شعارهای هیهات من‌الذله را سر می‌دهند. مدیحه سرایی به دلیل همزمانی این مراسم با ایام اربعین و با ذکر اباعبدالله الحسین (ع) در حال انجام است.

بیانیه دانش‌آموزی مراسم 13 آبان

نماینده تشکل‌های دانش آموزی، بیانیه دانش‌آموزی مراسم راهپیمایی 13 آبان را در مراسم راهپیمایی در تهران قرائت کرد.

 متن کامل بیانیه دانش‌آموزی یوم الله 13 آبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از زمانی که امام خمینی را شناختم بسیارخوشحال شدم از وجود چنین مردی در تاریخ کشورم، که هر چند بار بخواهم، می‌توانم عقاید و وصیت نامه‌اش را بخوانم و حقوق انسان ها از هر رنگ و نژاد و قومی را در آن ببینم. خوشحالم که ایرانی‌ام، اما پادشاهان و کشورگشایان هویت من نیستند. به خاطر قاسم سلیمانی اما می‌بالم به خودم که با آن لبخند مشهور و نگاه همیشه کم اعتنا به دوربینش، فرزندان استعمار را مبهوت و به بازی گرفته! و حق مظلومان منطقه از چنگال وحشیان داعشی و اسرائیلی را گرفته است. خوشحالم که ایرانی‌ام و در مرکز تشیع بدنیا آمده و زندگی کرده‌ام، اما نژادپرست نیستم و همه انسان‌ها را برابر می‌دانم. من دفاع از خاک و ناموس را با پرستش وطن و نژادپرستی اشتباه نمی‌گیرم و هر جا مظلومی هست، با دست و دل و زبانم یاری‌اش خواهم کرد.

می‌گویند واقع‌گرا باش، اما من می‌گویم توهم آن است که فکر کنی سازمان ملل برای احقاق حقوق ملتها تشکیل شده. توهم یعنی آنکه فکر کنی حقوق بشر وجود خارجی دارد. که فکر کنی مشکل آژانس انرژی اتمی با ایران ساختن بمب  بوده!  من هر چه از این واقع‌بین‌ها دیدم توهم بود. توهم آن است که فکر کنی و بگویی که ما نمیتوانیم، یا حالا نمی توانیم! ولی چطور باید بپذیریم که الان نمی توانیم! درحالیکه دیدن شن های طبس دلتافورس را دفن کرد، دیدم که مرگ بر شاه، شاه را کشت، دیدم که در مقابل یک دنیا در جنگی نابرابر پیروز شدیم ، دیدم که روز قدس اسرائیل را از پیروزی در جنگ شش روزه به شکست در جنگ بیست و دو روزه کشاند! دیدم که می‌توان به سرعت به قله‌های فناوری در هسته‌ای و نانو و پزشکی رسید، دیدم که داعش محو و نابود شد، دیدم که میتوان قلب دشمن را با موشک نقطه زن در هم کوبید، دیدم که می‌شود دیدم که می‌توانیم!

حالا روز13  آبان است روزی که بیانگر حوادث مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی کشورم است. این روز نقش ویژه ای در شکست توطئه های آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی دارد تا جائیکه عظمت این روز چنان ترسی بر پیکر زخم خورده استکبار انداخته که تمام اقدامات ظالمانه و خباثت آمیزش علیه ملت شریف ایران اسلامی را به امروز گره زده است، ولی به گفته آقا و رهبرم این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد.

واضحه که چـراغِ راه مبارزه با اسـتکبار؛ شناخت از شرایط فعلی کشور و انجام وظایف در لحظه های مورد نیاز و اتحاد ملت ایران با پیروی از آرمانهای امام و رهنمود های مقام معظم رهبری است که تا روز رستاخیز پر نور باقی خواهد ماند. چراغِ راهی که خاموش شدنی نیست و تا روزی که استکبار و مستکبر هست نورانیت و حرارت خود را برای به آتش کشیدن دامان این شیاطین روشن نگه خواهد داشت.

سه ضلع تبعید حضرت امام به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی و به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در محوطه دانشگاه تهران به خاطر اعتراض به دخالت های آمریکا در امور کشورمان، شرایط را برای اوج گیری این انقلاب همیشه سربلند فراهم کرد و عطر و مقام شهدای دانش آموزان 13آبان سال1357 سبب شد که این روز با قلم جمهوری اسلامی و با مرکب خون این لاله های آسمانی در تاریخ ثبت شود و هر سال حماسه ای پرشور تر را رقم بزند.

اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب بزرگ ایران اسلامی هستیم می توان بدون اغراق گفت : آمریکا و ایادی خبیـثـش به اذن الله روز به روز منزوی تر شده و هرچه در آستین داشته را رو کرده اند، از نقش مستقیم در کـودتای 28 مـرداد و کودتای نـوژه، حـمله طبس، همکاری با رژیم دیکتاتوری پهلوی و جـنگ تـحمیلی8ساله و حمایت همه جانبه از صـدام، حمایت از مـنافقین و عـاملیـن17هـزار تـرور، حـمله مـوشکی نـاو ویـنسـنس به پـرواز655 و مـتلاشی کردن هـواپـیمای مـسافـربری ایـران، تـهاجـم گسـترده فـرهنگی، اعـتقادی و عهدشکنی در انـظار جـهانیان و در نهایت توهین و تحریم های ظالمانه علیه ملت شریف ایران و موارد زیاد دیگری، همگی نمونه های نا بخشودنی از رفتار استکبار جهانخوار بر علیه کشورم است که همه اینها در کنار تمامی توطئه هاو فریبکاریها،چپاول وکـشتار  و استعمار و استثمار ملتها، بخشی از دلایل ایستادگی ملت مان برفریاد دشمن کُش' مرگ برآمریکا ' است.

 امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم الله 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار می‌گویند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

حال چیزی که ضروری است حفظ وحدت در کشور است، درخواست دانش آموزان ایران اسلامی از مسئولین این است که با همکاری تمام قوای کشور با پشتوانه مردم همیشه در صحنه مان، بشکلی جهادی وار و با همدلی همه دلسوزان، برای رفع مشکلات به پا خیزند و عزت و جایگاه واقعی ملت فهیم ایران اسلامی را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ارمغان آورند، هرچند این اقدام، قطره ای ناچیز از دریای عظمت، شکوه و بزرگی ملت ایران را که مقتدرانه پای این انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده اند را جبران خواهد نمود.

و این جمله را خطاب به دشمنان ایران اسلامی می‌گوییم که : اگر خطایی از شما در منطقه سر بزند که کوچکترین منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند شما نیز طعم پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران را خواهید چشید. 

وسیعلم الذین ظلموا ای ینقلب منقلبون

سر دادن شعار مرگ بر آل سعود و هیهات من‌الذله در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی‌کنندگان شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود و هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و ... را سردادند.

همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها مرگ بر آمریکا، هیهات من الذله، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردهایی از دونالد ترامپ را در دست دارند.

قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی 13

در پایایان مراسم راهپیمایی سراسری 13 آبان، قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.

متن کامل این قطعنامه به این شرح است:

 با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس توفیق الهی چهل سال مقاومت، ایستادگی و صلابت سرافرازانه در برابر چهل سال پیشه و ترفند نظام سلطه با محوریت طاغوت اعظم آمریکای سلطه‌جو و به شکست‌کشاندن و انزوای چهل ساله شیطان بزرگ، اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و غلبه حق بر باطل و سلام و درود به روح ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی 'صل الله علیه و آله ' و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی رضوان الله علیه دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد ملت سلحشور ایران اسلامی و با تأکید بر تعطیل‌ناپذیر و نشأت‌گرفته از تعالیم دینی و آموزه قرآنی بودن استکبارستیزی، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه با ندای ملکوتی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر و شعار همیشه زنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:

1ـ استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

2ـ خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

3ـ با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری 'مدظله العالی' لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل‌شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسئولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.

4ـ با همان روحیه، صلابت و ایستادگی چهل ساله در برابر چهل سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار بر علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه‌شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اتَم استکبار آمریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان‌شاء‌الله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

5ـ استمرار حمایت از ملل تحت ستم آمریکای سلطه‌جو و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه‌جانبه مسؤولین محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.

6ـ لازمه بالندگی بیش از پیش نظام اسلامی با دستاوردهای بی‌بدیل چهل سال گذشته را عدم دلبستگی به قدرت‌های پوشالی و عهدشکن و استفاده حداکثری از توانمندی‌های بالقوه نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی دانسته و اهتمام مسئولین در تحقق این مهم را مصرانه خواهانیم.

7ـ شکستن هیمنه پوشالی طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت‌آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.

8ـ غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه‌جو مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی می‌باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمودهای گهربار و حکیمانه امام‌المسلمین، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی را اعلام می‌داریم.

 مرگ بر آمریکا ــ مرگ بر استکبار

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

13 آبان 1397 ـ 25 صفر 1440 ـ 4 نوامبر 2018

عکس از نیما نصیری
عکس از نیما نصیری


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
1
2
عجب جمیعت میلیونی تو خیابان ها بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین