کد خبر: ۵۵۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

افزایش ۵۶ درصدی درآمدهای نفتی در هفت ماهه اول سال

رییس سازمان برنامه و بودجه با تشریح گزارش عملکرد ۷ ماهه اول بودجه سال ۹۷، از افزایش ۵۶ درصدی درآمدهای نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه که به ریاست غلامرضا تاجگردون - پس از طی یک دوره یک‌ماهه بیماری وی - برگزار شد، محمدباقر نوبخت گزارشی را از عملکرد منابع و مصارف عمومی بودجه کشور طی هفت ماهه سال اخیر ارائه کرد.

نوبخت در این نشست گفت: علی‌رغم تحریم‌های آمریکا که عملا از چند ماه قبل شروع شده است، عملکرد همه اقلام منابع و مصارف بهتر از سال ۹۶ بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه رقم پیش بینی شده برای منابع و مصارف عمومی در لایحه بودجه سال ۹۷ را ۳۸۶ هزار میلیارد تومان ذکر کرد که برای ۷ ماه سال جاری ۸۰ درصد درآمدها تحقق یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

نوبخت افزایش درآمدهای نفتی ۷ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۵۶ درصد ذکر کرد و افزایش میزان صادرات و قیمت نفت در مقایسه با آنچه در لایحه بودجه آمده را از عوامل موثر در این امر دانست.

وی از خزانه‌داری کل کشور تقدیر نمود که با دقت و وسواس در موعد سررسید اسناد خزانه، نسبت به پرداخت اصل و سود ارقام اسناد، اقدام کرده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین