کد خبر: ۵۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶

تاکید وزیر اطلاعات مبنی بر نبود افراد دوتابعیتی در دستگاه‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر اطلاعات در جلسه امروز تاکید داشت که افراد دوتابعیتی حق اشتغال و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی نجفی خوشرودی درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، ابطحی نماینده خمینی‌شهر و ابوترابی نماینده نجف آباد توضیحاتی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: آقای علوی درباره اقدامات و عملکرد وزارت اطلاعات، این مطلب که به نقل از او منتشر شده مبنی بر اینکه نباید برخورد قهری با مفسدان ا قتصادی شود را تکذیب کرد و تاکید داشت که چنین اظهاراتی را مطرح نکرده است.

نجفی افزود: آقای علوی تاکید داشت که ایجاد آرامش برای فعالان اقتصادی حائز اهمیت است. اظهارات او ناظر به آن دسته از فعالان اقتصادی است که در ایجاد اشتغال نقش برجسته‌ای دارند و به دلیل بدهی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. به همین دلیل باید به آن‌ها کمک کرد تا امنیت اقتصادی به مخاطره نیفتد.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسش نماینده درباره مدیران دوتابعیتی مجددا تاکید کرد که افراد دوتابعیتی وفق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند و وزارت اطلاعات افراد دوتابعیتی را در مسئولیت‌های دولتی نمی‌شناسد و چنانچه مصداقی وجود دارد نمایندگان سوال کننده آن را اعلام کنند. البته این محدودیت شامل اقامت و اشتغال افراد در بخش‌های دولتی نیست. در این باره قرار شد نمایندگان سوال کننده نظرات‌شان را درباره قانع شدن و یا نشدن از سوالات، اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای پژمان‌فر نماینده مشهد نیز سوالی درباره ضرب و شتم یک طلبه مشهد پرسید که وزیر اطلاعات در پاسخ، گزارشی از شرح ماجرا و اقدامات انجام شده را ارائه کرد. قرار شد جلسات بررسی برگزار و ابعاد مساله پیگیری شود.

به گزارش ایسنا،نجفی همچنین گفت: ‌آقای مطهری نماینده تهران نیز سوالی درباره علت بازداشت طولانی مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل را مطرح کرد که در پاسخ وزیر اطلاعات گزارشی از روند موضوع و اقدامات انجام شده و تقسیم وظایف ارگان‌های مختلف ارائه کرد اما در نهایت آقای مطهری از پاسخ قانع نشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین