کد خبر: ۵۵۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

جمالی: تحریم‌های جدید آمریکا ضد حقوق بشر و جنایت آشکار است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم‌های آمریکا را عملی بی‌شرمانه و جنایتی آشکار علیه کودکان و زنان دانست و گفت: این تحریم‌ها ضد حقوق بشر است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: بنا بر گفته مقامات آمریکایی این تحریم‌ها سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه جمهوری اسلامی ایران است البته آنها برای فریب افکار عمومی در داخل کشور به تزریق خوراک به گروه‌های معاند و تلویزیون‌های فارسی زبان و ضد انقلاب عنوان می‌کنند که دارو و مواد غذایی از تحریم‌ها معاف است که دروغی بیش نیست.

وی ادامه داد: بعد از تحریم‌ها یکسری از داروهای خارجی در بازار کمیاب شده است. وقتی پول‌ها بلوکه می‌شود چه‌طور می‌توان مواد غذایی را خریداری کرد. وقتی قطعات هواپیما را تحریم می‌کنند این احتمال وجود دارد که دهها نفر بر اثر سقوط هواپیما کشته شوند این نشان می‌دهد که حرف‌های آنها دروغی بیش نیست و وحشیانه‌ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا با اعمال تحریم‌های ثانویه بی‌سابقه‌ای به دنبال فشار به ایران است، اظهار کرد: آمریکا از کشورهای اروپایی، آسیایی و همسایگان می‌خواهد چنین عمل بی‌شرمانه‌ و خصمانه‌ای انجام دهد، اما ما قطعا در نهایت سربلند بیرون خواهیم آمد چون همان‌طور که به تحریم ها عادت کرده‌ایم آمریکا هم معتاد به تحریم شده است.

جمالی افزود: تحریم برای کشوری که به یکباره با آن مواجه می‌شود سخت است اما جمهوری اسلامی ایران دیگر به تحریم خو گرفته است. ما کشوری با مولفه‌های قدرت بسیار زیاد هستیم که با ۱۵ کشور همسایه به صورت آبی و خاکی ارتباط داریم. اکنون آمریکا برای کشورهایی همچون روسیه، چین و ترکیه هم تحریم اعمال کرده است. این روند باعث می‌شود در آینده از شر سیطره دلار خارج شده و کشورها در روابط‌شان از پول ملی خود استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین