کد خبر: ۵۵۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

همکاری نظامی قطر و الجزایر افزایش می‌یابد

هیأت نظامی عالی‌رتبه الجزایر که به قطر سفر کرده است با وزیر دفاع این کشور دیدار و راهکارهای تقویت و توسعه همکاری نظامی دو کشور را بررسی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشگر «حولی محمد العربی» فرمانده نیروی دریایی الجزایر و هیأت همراه وی که به قطر سفر کرده‌اند با «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع این کشور دیدار و راهکارهای تقویت و توسعه روابط دو کشور را بررسی کردند.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که هیأت الجزایر همچنین با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر و سرلشگر «عبدالله حسن السلیطی» فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار کرد.

در این دیدار همکاری نیروی دریایی دو کشور به منظور تقویت روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی الجزایر و هیأت همران وی پس از این دیدار، از نیروی دریایی قطر بازدید کرد و فرماندهان قطری نیز به ارائه توضیحاتی درباره توانمندی‌ها و تجهیزات قطر در این زمینه پرداختند.

از یک سال و نیم قبل به دنبال بروز بحران در روابط بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین)، الجزائر سعی کرد موضع بی‌طرفی خود در این قضیه را حفظ کرده و خواستار حل اختلافات از طریق گفت‌وگو شد.

قطر در پرتو محاصره این کشور توسط چهار کشور یاد شده، در تلاش است تا روابط خود با دیگر کشورهای عربی از جمله الجزائر را تقویت کند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین