کد خبر: ۵۵۵۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

هشدار درباره تشکیل مافیا در شرایط تحریم

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس نسبت به سوءاستفاده از شرایط تحریم و شکل‌گیری گروه‌های مافیایی در چنین شرایطی هشدار داد و بر ضرورت نظارت پررنگ‌تر مجلس بر این روند تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نگرانی من این است که تحریم‌ها به تدریج و ناخودآگاه ما را به سمتی ببرد که گروه‌های مافیایی شکل بگیرد و این گروه‌ها بر تجارت خارجی ما سلطه پیدا کنند و بر مبنای آن هم سیاست ما آلوده شود و به سختی بتوانیم از این مسائل رهایی پیدا کنیم. ما باید خیلی مراقبت کنیم که به اسم دور زدن تحریم‌ها در دام این گروه‌ها نیفتیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: به نظر من در حال حاضر روند به گونه‌ای است که گروه‌های جدید با پیچیدگی بیشتری وارد میدان می‌شوند تا از شرایط سوءاستفاده کنند. لذا باید دقت زیادی انجام شود. مجلس هم به بهانه اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مشغول انجام کارهایی است نباید از وظیفه نظارتی خود غفلت کند. بلکه باید این وظیفه را پررنگ‌تر از قبل پیگیری کنند.

نماینده ایلام در مجلس ادامه داد: الان توجه‌ها بیشتر به سمت مقابله اقتصادی است به این معنا که گروه‌هایی شکل بگیرند و تحریم‌ها را دور بزنیم. در حالیکه همه می‌دانیم این روش پر هزینه‌ای است و در بلندمدت جواب نمی‌دهد. ما نباید از ظرافت‌های دیپلماسی غافل شویم. ما با بهره گیری از دیپلماسی توانستیم به برجام برسیم و گشایش‌هایی ایجاد کنیم. حالا هم خروج آمریکا از برجام نباید ما را از ابزار دیپلماسی برای حل مشکلات مایوس کند.

میرزایی، اتکا به ابزار دیپلماسی و فرصت دادن به آن را کم هزینه‌ترین روش در مقایسه با سایر روش‌ها عنوان کرد و گفت: یک روش مقابله این است که به سمت اقتصاد مقاومتی برویم که در این روش گروه‌های مافیایی مترصد فرصت هستند. یک روش دیگر این است که با برخی کشورها از طریق مبادله ارزهای ملی کار کنیم. البته این موارد در کوتاه مدت اجتناب ناپذیر است ولی در بلند مدت هزینه‌های گزافی برای ما دارد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه «نباید از دیپلماسی برای تعمیق بن بست استفاده کرد»، یادآور شد: برخی حرف از دیپلماسی مقاومتی می‌زنند. منظورشان این است که از روسیه و کشورهای دیگر بخواهیم به ما کمک کنند اما منظور من از دیپلماسی جنبه‌ای است که در نهایت بتوانیم مشکلات‌مان را حل و مذاکره کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم مطمئن شوند نظام برای حفظ منافع ملی همه راه‌ها را رفته است. اینکه در افکار عمومی بگوییم مذاکره نمی‌کنیم انسجام ما را که لازمه عبور از این شرایط است دچار خلل می‌کند. لذا باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه به این درجه از اطمینان برسد که نظام و دولت همه راه‌های معقول و درست را برای حل مشکلات و پیشگیری از بروز چالش طی کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
بعضی می خواهند که درلوای این بازیها به نوایی برسند واهداف خود راعملی سازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
خداوند آن هائی را که به قیمت بدبختی و فلاکت مردم، شادمانه به استقبال تحریم ها می روند تا هر چه بیشتر کیسه های خود را پر کنند و برای فرزندانشان به آمریکا و اروپا بفرستند نگذرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین