کد خبر: ۵۵۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

جزئیات جلسه ۵ نفره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با شورای شهر چه بود؟

۵ نفر از اعضای شورای هماهنگی با شورای شهر تهران دیدار کردند تا نکاتی را در انتخاب شهردار مناسب برای تهران به آنان گوشزد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
انتخاب شهردار تهران اکنون به چالشی اساسی برای اصلاح‌طلبان مبدل شده و آنان در این مدت کوتاهی که  بر روی کار آمده‌اند، چند شهردار در تهران عوض کرده‌اند، این موضوع حساسیت‌های جدی را  در افکار عمومی ایجاد کرده است. در همین راستا پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان داد که بزرگان اصلاحات به اعضای شورای شهر پیام داده‌اند که در انتخاب مجدد شهردار دقت لازم را به عمل آورده تا دوباره مجبور به تغییر شهردار نشوند.

در همین راستا در هفته گذشته و پیش از قطعی شدن گزینه‌های نهایی شهردار تهران، ۵ نفر از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شامل الیاس حضرتی، حسین کمالی، علی صوفی، آذرمنصوری و فرج الله کمیجانی، جلسه‌ای را با اعضای شورای شهر به منظور بررسی معیار‌های انتخاب شهردار مناسب برای کلانشهر تهران با اعضای شورای شهر تهران برگزار کردند.

جلسه‌ای که پس از اعلام ۵ گزینه نهایی کاندیداهای ساختمان بهشت با انتقاد اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روبرو شد و به گفته یکی از حاضران آن جلسه، اعضای شورای شهر هشدارهای اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را  آنچنان که باید در تصمیم‌گیری‌های خود مدنظر قرار ندادند.

حسین کمالی یکی از حاضران  جلسه با انتقاد از اینکه افراد توانمندتری از این ۵ گزینه نهایی اعضای شورای شهر برای شهرداری تهران وجود داشتند، تاکید کرد اگرچه در این جلسه کاندید‌های مشخصی برای سمت شهردار شدن مطرح نشد، ولی معیار‌هایی که برای انتخاب شهردار به شورای شهر تهران داده شد؛ در انتخاب این ۵ نفر کاندید نهایی برای شهرداری تهران اعمال نشده است.

به گفته این منبع آگاه در این جلسه همچنین درباره مسائل مختلف شهری مانند چالش‌ها و کمبود‌های موجود در شهر تهران، ارتباط شهرداری با دولت و ارتباط شورای هماهنگی جریان اصلاحات با شورای شهر، با هیئت رئیسه شورای شهر بحث و تبادل نظر و مقرر شده بود که شهردار منتخب آینده شهر تهران توسط شورای شهر، باید خارج از دیدگاه‌های سیاسی و براساس توانایی آن فرد برای مسئولیت شهرداری انتخاب شود، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر چندان اهتمامی به آن نداشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین