کد خبر: ۵۵۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

عربستان خروج از اوپک را بررسی می‌کند

خبرگزاری رپورت جمهوری آذربایجان خبر داد که مرکز مطالعات عربستان سعودی موضوع خروج عربستان از اوپک و تاثیر آن بر بازار نفت را بررسی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از مجله وال استریت ژورنال نوشت: اقدام عربستان درخصوص بررسی خروج از اوپک، با اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش تصنعی قیمت نفت از سوی اوپک و نیز کاهش حجم سرمایه گذاری خارجی در عربستان در رابطه با حادثه قتل روزنامه نگار در کنسولگری این کشور در استانبول مصادف است.

** عربستان به دستور ترامپ از اوپک خارج می‌شود
حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، چند ماه پیش خروج عربستان از اوپک آنهم به دستور ترامپ را بیان کرده بود.
وی تیر ماه امسال در واکنش به توئیت ترامپ در مورد افزایش تولید نفت و پذیرش آن ازسوی سعودی‌ها گفته بود:پذیرش درخواست ترامپ به معنای دستور خروج عربستان از اوپک است.
کاظم‌پور اردبیلی درباره توئیت رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر درخواست از ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی مبنی بر افزایش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای و پذیرش این درخواست از سوی سعودی‌ها گفته بود: ۱۵ عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته در صدو هفتاد و چهارمین نشست عادی این سازمان در وین تصمیم گرفتند توافق پیشین خود مبنی بر کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای و رساندن سقف تولید به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه حفظ کنند و تنها از مقدار کاهش تولید بیش از تعهد خود بکاهند و پایبندی خود به سقف تولید را به ۱۰۰ درصد برسانند.
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک تاکید کرده بود:صرف نظر از اینکه چنین ظرفیتی در عربستان نیست، این در خواست به معنای دستور خروج این کشور از اوپک است.
اوپک تا کنون به خبر خروج احتمالی عربستان از این کارتل بین‌المللی نفتی واکنشی نشان نداده است.
هدف اصلی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) «هماهنگی و یکپارچه‌سازی (وحدت بخشیدن) سیاست‌های نفتی کشور‌های عضو و تعیین بهترین راهکار برای تامین منافع اعضا» است.
منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین