کد خبر: ۵۵۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

توضیح محسن هاشمی درباره انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، عضو حزبی نیستند، افزود: منافع حزبی در انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران در نظر گرفته نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن هاشمی در پایان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره روند انتخاب شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای شهر تهران از ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند که در روند انتخاب شهردار برخی از آنها انصراف دادند و نهایتا ۱۳ نفر کاندیدا برای تصدی این پست مشخص شد که از این میان پنج نفر از آنها انتخاب شدند.

وی افزود: امروز یکی دیگر از این پنج نفر انصراف داد و چهار کاندیدای دیگر در جلسه امروز برنامه‌های خود را ارائه کردند و نهایتا در جلسه عصر امروز دو نفر از میان این چهار نفر یعنی آقای آخوندی با ۱۶ رای و آقای حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رای گیری نهایی انجام می‌شود.

وی در خصوص انتخاب شدن این دو نفر به صورت حزبی گفت: با توجه به اینکه آقایان حناچی و آخوندی عضو حزبی نیستند، بنابراین منافع حزبی در نظر گرفته نشده و ممکن است این دو نفر علاقه حزبی و لابی‌گری در این زمینه داشته باشند اما با توجه به پروسه انتخاب شهردار که از بین گزینه‌های مختلف بوده است، نمی‌توان گفت که روابط سیاسی در انتخابات نقش داشته، البته لابی گری‌های سالمی که در فعالیت‌های سیاسی وجود دارد در اینجا نیز وجود داشته است.

وی تاکید کرد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود نماینده مجلس بوده و عضویت در شورای شهر دوره چهارم را نیز در کارنامه داشته است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سال‌ها در شهرداری تهران نیز فعالیت داشته است. تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است. بنابراین نمی‌توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته‌اند. به صورت ناآگاهانه برخی تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند. بی‌تردید گفته‌های تخریبی کار درستی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص آخوندی در حوزه قطارهای حومه‌ای و عملکرد ضعیف وی در این حوزه گفت: در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت قطارهای حومه‌ای کم بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین