کد خبر: ۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۰

تمایل جانشین عنان برای سفر به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای که با روزنامه آمریکایی نیویورک سان انجام داد با اشاره به اینکه بحران خاورمیانه مهمترین بحران منطقه‌ای جهان است و حل آن باید در اولویت کارهای سازمان ملل قرار گیرد گفته است: اگر برای حل مشکلات نیاز باشد که من اقدام مبتکرانه‌ای انجام دهم قطعا تردیدی به خود راه نمی‌دهم. 

ابراز تمایل بان کی مون به سفر به ایران و دیدار با سران ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که وی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت از ایران درخواست کرد تا گفت‌وگو با سه کشور اروپایی را از سر بگیرد. مون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی ABC با اشاره به پیچیدگی پرونده هسته‌ای ایران گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاثیرات زیادی بر روی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. 

بان کی مون که از اول ژانویه رسما جایگزین کوفی‌عنان دبیرکل فعلی سازمان ملل شده همچنین گفت: من از مقامات دولت ایران درخواست می‌کنم تا با سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) که برای بیش از 2 سال مذاکراتی با ایران داشتند وارد مذاکره شوند. مون در ادامه تاکید کرد که پرونده هسته‌ای ایران تاثیرات زیادی بر روی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین