کد خبر: ۵۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

از فواید شگفت انگیز آب اسفناج

سطوح بالای پتاسیم در آب اسفناج می تواند به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
جدا از تمام مواد مغذی که اسفناج ارائه می کند، گرفتن آب این سبزی امکان ترکیب با مواد غذای مغذی دیگر و حمل و نقل ساده را فراهم می کند.

به گزارش "نیو هلث ادوایزر"، اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، به عنوان یک درمان یا عامل پیشگیری از بسیاری مشکلات سلامت عمل می کند و عطر و طعم خوبی نیز دارد.

منبع عالی برای ویتامین ها

آب اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است. مصرف اسفناج می تواند به راحتی مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای ویتامین A را تامین کند. این ویتامین برای سلامت تیروئید، سیستم ایمنی قوی، و دید خوب در شب ضروری است. جدا از ویتامین A، آب اسفناج حاوی روی، فیبر، نیاسین، ویتامین های B6، C، E، K، کلسیم، منیزیم، پروتئین، آهن، فولات، مس، تیامین، پتاسیم، منگنز، و فسفر است.

کاهش فشار خون

سطوح بالای پتاسیم در آب اسفناج می تواند به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، کمک کند. پتاسیم می تواند آثار بد سدیم در بدن را خنثی کند که به نوبه خود می تواند در تنظیم سطوح سدیم و بهبود مشکلات فشار خون بالا کمک کند. به طور کلی، سبزی هایی مانند اسفناج و کیل غذاهایی خوب برای افراد مبتلا به پرفشاری خون محسوب می شوند.

حفظ وزن

آب اسفناج حاوی فیبر زیادی است. یک وعده آب اسفناج می تواند تا 3 گرم فیبر داشته باشد. مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای فیبر برای مردان 38 گرم و برای زنان 25 گرم است. از آنجایی که بیشتر مردم به میزان کافی در روز فیبر مصرف نمی کنند، نوشیدن آب اسفناج می تواند به بهبود این شرایط کمک کرده و احساس سیری را نیز هرچه بیشتر تقویت کند. این شرایط می تواند به حفظ وزن و کاهش خطر ابتلا به یبوست کمک کند.

سلامت استخوان ها

زمانی که موضوع سلامت استخوان ها مطرح می شود، کلسیم یکی از مواد مغذی کلیدی در نظر گرفته می شود. یک وعده آب اسفناج می تواند 12 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای کلسیم را تامین کند. دندان ها نیز برای حفظ سلامت خود به کلسیم نیاز دارند. با حفظ سطوح سالم کلسیم در بدن به طور قابل توجهی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهید. همچنین، این ماده مغذی به انقباض رگ های خونی و ماهیچه ها کمک می کند.

رشد گلبول های قرمز خون

زمانی که مواد مغذی مورد نیاز خود را در اختیار دارید، بدن قادر است به میزان کافی گلبول های قرمز تولید کند تا خللی در شرایط سلامت شما ایجاد نشود. آب اسفناج به عنوان یک خون‌ساز کارآمد شناخته می شود. افزون بر این، ویتامین K موجود در اسفناج به حفظ غلظت خون سالم، و توانایی لخته شدن آن کمک می کند.

تقویت مو

آب اسفناج برای حفظ سلامت مو و پوست نیز مفید است. سرشار از ویتامین های A و C و آهن، این نوشیدنی به سود پوست و مو عمل می کند. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که ماده کلیدی برای حفظ سلامت پوست و مو محسوب می شود. ویتامین A یک ماده مهم برای سبوم، چربی طبیعی مو، است. سطوح پایین آهن نیز می تواند خطر ریزش مو را افزایش دهد.

سلامت گوارشی

از آنجایی که آب اسفناج حاوی فیبر است، به بهبود مشکلات گوارشی نیز کمک کند. مصرف این نوشیدنی احتمال پرخوری را کاهش داده، و به اجابت مزاج راحت کمک می کند. فیبر غذایی احتمال ابتلا به یبوست را کاهش می دهد.

سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر مردم در جهان است. حفظ سلامت خوب قلبی عروقی یکی از فواید مصرف آب اسفناج است. این نوشیدنی حاوی فولات، به نام اسید فولیک و ویتامین B9 نیز شناخته می شود، است که به کاهش خطر سکته مغزی، سخت شدن دیواره سرخرگ ها، و حفظ انعطاف پذیری رگ های خونی کمک می کند. این موارد در پیشگیری و ریکاوری از حمله قلبی کلیدی هستند. سطوح بالای نیترات در آب اسفناج نیز می تواند مدت زمان ریکاوری پس از حمله قلبی را تسریع کند.

نکته هایی برای تهیه نوشیدنی اسفناج

اگر علاقه چندانی به آب اسفناج خالی ندارید می توانید نکته های زیر را برای بهبود عطر و طعم آن مد نظر قرار دهید:

یک پایه از خیار، کدو سبز، کاهوی رومی، هویج یا جعفری تهیه کنید. آنها دارای یک شیرینی طبیعی هستند و مکملی خوب برای اسفناج هستند.

به نوشیدنی خود ادویه ها و گیاهان دارویی که به بهبود عطر و طعم کمک می کنند، اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا زمانی که به عطر و طعم دلخواه برسید.

آب اسفناج ممکن است عطر و طعمی قوی برای شما داشته باشد. شما می توانید آن را عصاره های دیگر مانند کرفس، لیمو یا سیب ترکیب کنید.

گاهی اوقات به جای اندکی شیرینی شاید به اندکی تندی و گرما علاقه داشته باشید. در همین راستا، شما می توانید افزودن فلفل هالوپینو یا چیلی قرمز به آب اسفناج را مد نظر قرار دهید.

از دیگر ادویه هایی که می توانید برای بهبود عطر و طعم آب اسفناج مد نظر قرار دهید می توان به نعناع و زنجبیل اشاره کرد.

برای برخی افراد ترکیب کیل و اسفناج ممکن است طعم خوشایندی نداشته باشد، اما با افزودن اندکی فلفل چیلی می توانید این مساله را برطرف کنید. آب سیب و لیمو نیز می توانند به بهبود عطر و طعم این نوشیدنی کمک کنند.

افزودن میوه هایی مانند سیب، آناناس، و موز به مخلوط کن همراه با اسفناج می تواند به طور طبیعی عطر و طعمی شیرین برای شما به ارمغان آورد.

برخی افراد به آب اسفناج شیر اضافه می کنند که نه تنها مواد مغذی بیشتری به این نوشیدنی اضافه می کند، بلکه بافتی کرمی و نرم به آن می بخشد.

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین