کد خبر: ۵۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

ناگفته های بازیگر سریال محبوب این شبهایی تلویزیون

ارشا قدسی بازیگر سریال «حوالی پاییز» از واکنش مخاطبان نسبت به نقش منفی در این سریال گفت.
آفتاب‌‌نیوز :  ارشا اقدسی متولد سال ۱۳۶۱ در شهر تهران است. او مربی آی کیدو بودتا اینکه که با پیمان ابدی آشنا شد.

او پس از مدت کوتاهی، در رشته تربیت بدنی در ایتالیا پذیرفته شد اما به دلیل آشنایی با پیمان ابدی و علاقه به بدلکاری، در ایران ماند و فعالیت وی در زمینه بدلکاری اینطور شروع شد.

ارشا اقدسی اولین مربی بانجی ایران است وی که سرمربی باشگاه پیمان ابدی بود بعد از ۲ سال که بانجی افتتاح شد، توانست گروه بدلکاری ۱۳ را تشکیل دهد.ارشا اقدسی در برنامه لباهنگ خندوانه توانست نظرات بیندگان زیادی را جلب و آرای زیادی را کسب کند و شاید به یکی از پدیده‌های مسابقه لباهنگ خندوانه رامبد جوان تبدیل شود. به بهانه پخش سریال حوالی پاییز  گفتگویی با او داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

مخاطبان علاقمند هستند بدانند شما از کجا فعالیت خود را آغاز کردید؟
فعالیتم را از سال ۸۳ در حوزه بدلکاری شروع کردم، شاگرد مرحوم پیمان ابدی بودم سال ۸۵ تیم بدلکاری خودم را راه‌اندازی کردم و در همان دوره در فیلم‌های مختلفی مانند عالیجناب سام قریبان، شهر موش‌ها، هزارپا، سری دوم عملیات۱۲۵، نیکلاس کیج «مرگ روشنایی» حضور داشتم؛ از ابتدا به بدلکاری علاقه داشتم و کار‌های هیجان‌انگیز را دوست دارم.

درباره حضورتان در سری فیلم‌های جیمز باند هم نظرتون بفرمایید؟
سری بیست و سوم جیمز باند که در ترکیه فیلمبرداری می‌شد دعوت شدم، حدود ۷۰ روز کار کردم و هفته آخر به من جایزه Screen Actors Guild award را دادند.

مخاطبان این شب‌ها بازی شما را در سریال حوالی پاییز تماشا می‌کنند اولین تجربه بازیگری در تلویزیون است؟
در تلویزیون تجربه بازیگری کوتاه داشتم اما برایم جالب بود نقش منفی، خاکستری را بازی کنم و نقش منفی را به خاطر چالش خاص خود دوست دارم، این موضوع بسیار هیجان‌انگیز و جذابی است.با گروه خوبی همکاری داشتم ارتباط ام با حسین نمازی کارگردان و ایمان غیرتمند دستیار ایشان خیلی خوب بود که به من خیلی کمکم کرد همچنین بازیگر‌های روبه رو به من هم کمک بسیاری کردند. روز‌های تولید، روز‌های خوب و خوشی برای من بود. همه چیز ایده‌آل بود بر خلاف خیلی از پروژه‌ها کمترین مشکلی هم نداشتم.

حضور خانم تیموریان چقدر تاثیر گذار بود؟
بازی کمی در مقابل خانم تیموریان داشتم، اما دیدن ایشان در صحنه خیلی بود و انرژی خوبی داشتند.

بعد از «حوالی پاییز» پیشنهاد جدیدی داشتید؟
فعلا کاری ندارم آن‌هایی که حوزه کاری من را می‌شناسند می‌دانند که بیشترین تمرکز من در حوزه بدلکاری است البته قبل از آن پیشنهاد بازیگری بسیاری داشتم زمانی که آقای نمازی پیشنهاد دادند گفتم که نمی‌خواهم جای کسی را بگیرم خیلی از عزیزانم هستند که در حوزه بازیگری زحمت می‌کشند به خصوص بچه‌های تئاتر به نظرم حق آن‌هاست که باید دیده شوند.

دلیل حضور شما در این نقش چه بود؟ نگران واکنش‌های مردم بودید؟
بسیاری از بازیگران به دلیل قضاوت‌های مردم دوست ندارند نقش منفی بازی کنند البته سال‌هاست در سینما کار می‌کنم؛ بچه سینما هستم  و ۱۵ سال در این محیط و این شاخه کاری بزرگ شدم البته «حوالی پاییز» تجربه جدیدی برایم بود و از حضورم هم پشیمان نیستم.
واکنش‌های مردم نسبت به فرهاد نشان می‌دهد که من توانستم اندازه خودم با نقش فرهاد حرص همه مخاطبان را در بیاورم؛ آن‌هایی که من را می‌شناسند می‌گویند چقدر خوب حرص ما را در آوردی و افرادی که از من شناخت ندارند به من فحش می‌دهند.بازیگران نقش‌های منفی یکسری بازی‌های خاص دارند اما من سعی کردم بازی ام شبیه کسی نباشد اندازه خودم بازی کرده‌ام با توجه به اینکه تلویزیون یک رسانه عمومی است و همه افراد با هر سن و تفکری آن را می‌بینند می‌توانیم از طریق یک نقش منفی پیام‌های مثبتی را به مخاطب بدهیم به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکتر‌های منفی یا هر کاراکتری در فیلم‌ها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. یک کودک این موضوع را تشخیص نمی‌دهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری می‌کند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت، پیغام‌های جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب می‌خورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است؛ لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر روی دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.

فارغ از بازیگری دغدغه‌ دیگری هم در عرصه هنر دارید؟ من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه و هیجان خاصی داشته و دارم.
البته به کارگردانی اکشن علاقمند هستم و در حال حاضر کارگردانی سریال اکشن را انجام می‌دهم.
حوزه بدلکاری را به صورت جدی ادامه خواهم داد و فاز اکشن را که بعد از بازی استاد جمشید هاشم پور خالی است فعال می کنم.

همیشه اولین‌ها در ذهن ماندگار می‌شود، اولین و بهترین کتابی که خواندید؟
اولین کتابم که در زمان کودکی خواندم. کتاب‌هایی مثل درخت زیبای من نوشته واسکونلوس را بسیار دوست دارم.

فیلم‌های مورد علاقه را بفرمایید؟
عاشق فیلم‌های اکشن و انیمیشن هستم.

استفاده از بازیگران جوان چقدربرای حضور در این عرصه مهم است؟هر فیلمی یکسری کاراکتر دارد و استفاده از بازیگر جوان باعث تجربه او برای کار‌های بزرگ است اما در کشور ما یک بازیگر شاید یک نقش را چند بار بازی می‌کند البته کارگردانانی مثل هومن سیدی هستند که در این زمینه خلاقیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین