کد خبر: ۵۵۶۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

جهانگیری: شرایط ملتهب اقتصادی تا دو ماه آینده فروکش می‌کند/بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ‌شرایط ملتهب اقتصادی تا دو ماه آینده فروکش می‌کند، گفت: تأکید داریم که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری عصر امروز در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان خوزستان با حضور در کارخانه نوین چوب، ضمن افتتاح این واحد صنعتی از خط تولید آن بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت تولید و جزئیات فنی این واحد تولیدی مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح این کارخانه و مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی استان خوزستان با تأکید بر این که باید برای فرزندان کشور فرصت‌های شغلی فراهم کنیم گفت: باید در جهت اشتغالزایی تلاش کنیم تا جوانان دغدغه شغل نداشته باشند.

اهم سخنان جهانگیری در پابان سفر دو روزه به خوزستان بدین شرح است:

*مردم از بخش صنعت انتظار دارند ضمن صیانت از اشتغال موجود، فرصت های شغلی جدیدی برای فرزندان کشور ایجاد کنند اما از طرف دیگر بخش صنعت در معرض فشار دشمنان است که باید در مقابل این فشارها نیز ایستادگی کنند.

*ظرفیت ها و فرصت های بی‌شماری همچون بخش خصوصی قوی، منابع طبیعی فراوان، دشت های حاصلخیز و منابع نفت و گاز فراوان در کشور برای توسعه وجود دارد،مهمتر از همه این ظرفیت ها نیروی انسانی تحصیلکرده جوان و پرانرژی است که قادر است در کشور تحول ایجاد کند.

* ما با اتکا به این فرصت ها و با تأسی از اقتصاد مقاومتی قادریم بر مشکلات کشور غلبه کرده و سختی ها را پشت سر بگذاریم.

 دیدن تولیدگرانی که با روحیه و انگیزه بالا به دنبال توسعه و اشتغالزایی در کشور هستند مایه سربلندی و خشنودی مسئولان می شود ، با اتکاء به این ظرفیت بخش خصوصی می توان کارهای بسیار بزرگ انجام داد و وظیفه دولت و نهادهای مدنی نظیر اتاق بازرگانی نظام بانکی کشور این است که مشکلات پیش روی بخش خصوصی را برطرف کنند.

*صاحب نظران برای تأمین منابع ریالی بخش خصوصی راهکارهای قابل اجرا ارائه کنند

* قانون اساسی، سیاست های اصل 44 و سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است و ما تأکید داریم که بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد. دیگر روزگاری که با حضور مقامات دولتی چند کارخانه دولتی افتتاح شود سپری شده‌ و امروز و فردا متعلق به بخش خصوصی است.

*حتماً با حضور وزیر جوان و پرانگیزه صمت، مشکلات بخش خصوصی را برطرف خواهیم کرد و امیدوارم با فروکش کردن شرایط ملتهب اقتصادی در یکی دو ماه آینده بتوانیم مشکلات آنها را بیش از پیش برطرف کنیم.

تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
حرفای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین