کد خبر: ۵۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به‌زودی رسمی شدن مرز سومار تصویب می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: به زودی رسمی شدن مرز سومار در هیات دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۲۳ آبان) برگزار شد، با اشاره به پیگیری هایی که برای رسمی شدن مرز سومار انجام شده اظهار کرد: رسمی شدن مرز سومار به زودی نهایی و در هیات دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: رسمی شدن این مرز نیازمند موافقت طرف عراقی بود که پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده است.

استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به مشکلات ایجاد شده ناشی از پیمان سپاری ارزی داشت و خاطرنشان کرد: این طرح باعث کاهش اشتغال در برخی استانها خصوصا استان های مرزی شده است.

به گفته بازوند، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات ناشی از این مصوبه انجام شده و این پیگیری خصوصا از طریق معاون اول رئیس جمهور ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در آخرین دیداری که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم وعده دارد راهکاری برای استانی مانند کرمانشاه اندیشیده شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت در این مصالح کلان کشور را در نظر گرفته، افزود: استدلال دولت این است که در شرایط کنونی ارز حاصل از صادرات به کشور برنمی گردد.

استاندار کرمانشاه درباره پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به تجار نیز عنوان کرد: این تسهیلات باید در صورتی پرداخت شود که یا باعث ایجاد شغل و یا تثبیت آن شود، نه اینکه افراد بروند و با آن خودرو بخرند.

بازوند با بیان اینکه در مجموع برای اشتغال مناطق زلزله زده ۴۰۰ میلیارد تومان داریم که تاکنون نیز ۵۰ درصد آن تخصیص یافته، خاطرنشان کرد: امکان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به تجار مناطق زلزله زده در نظر بگیریم، نیست.

وی در پایان بر لزوم تسریع در جذب تسهیلات طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه تاکید کرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین