کد خبر: ۵۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۰
به دنبال شکایت مشایی از افروغ بالا گرفت:

بحران مجدد در روابط مجلس و دولت

آفتاب‌‌نیوز : وی با اشاره با انتشار فیلمی از شرکت رحیم مشاعی در یک مراسم کاملاً متضاد با پروتکل‌های تشریفاتی جمهوری اسلامی و با بیان اینكه «توقع ما از مشایی این بود كه جلسه رقص را ترك می‌كرد»، گفت:‌ ظاهراً ایشان این كار را نكرد و تا آخر جلسه نشسته بود. 

افروغ افزود: یك مقام دولتی از مونتاژی بودن فیلم سخن می‌‌گوید اما مشایی می‌گوید چه اشكالی دارد و اگر قرار است ما در چنین مراسمی نباشیم، باید كل گردشگری را تعطیل كنیم. 

نماینده تهران در مجلس به اشاره به شكایت مشایی علیه وی و ابوطالب دیگر نماینده تهران خاطرنشان كرد: تا زمانی كه این شكایت رسماً به دست من نرسید، واكنش نشان نخواهم داد؛ چون معتقدم فضاسازی‌های رسانه‌ای امری طببیعی و معقول است و روزانه چند شبنامه علیه من منتشر می‌شود، ولی انسان باید بپذیرد كه لازمه مدیریت جامعه نوین همین اطلاع‌رسانی‌ها است. 

آیا احمدی‌نژاد مشاعی را برکنار می‌کند؟ [کلیک کنید]

افروغ تاكید كرد: من اعلام كرده بودم كه رسانه‌ها هر چه بنویسند شكایت نخواهم كرد، ولی وقتی مقام رسمی مطالبی می‌نویسد و مرا متهم می‌كند، من از وی شكایت خواهم كرد. 

وی با بیان اینكه «نشر اكاذیب، گفتن دروغ و ارسال sms از جمله اتهامات مطرح شده از سوی مشایی علیه اینجانب است»، گفت: من تاكنون در طول عمرم هیچ sms را برای افراد نفرستادم. اگر مداركی موجود است من آن را قبول می‌كنم. 

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما را به مكر و حیله متهم كردند كه باید جوابگو باشند. همچنین گفته‌اند كه طراحان پشت صحنه وجود دارند كه این اتهام نیز باید ثابت شود. 

افروغ با بیان اینكه «مستقیم یا غیر مستقیم ما را به ارتباط تشكیلاتی و توطئه علیه دولت متهم كردند»، خاطرنشان ساخت: این عبارت مفاهیمی نیستند كه به راحتی قابل اثبات باشند. اگر كسی مدركی دارد كه اینجانب در جلسه‌ای حضور یافتم و در آن علیه آقای احمدی‌نژاد بحثی كرده‌ام، آن را رو كند. 

افروغ با بیان اینكه «اگر خبرگزاری‌ها از من اظهار نظر نمی‌خواستند، من اظهار نظر نمی‌كردم»، خاطرنشان ساخت: این چه ارتباط سازمانی و تشكیلاتی برای تخریب رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است كه من می‌نشینم تا خبرنگاران تماس بگیرند و درخصوص این تماس‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهم.
 
وی با بیان اینكه «آقای مشایی دچار یك نوع توهم است»، تصریح كرد: یكی از چشمه‌های جوشان توهم و توهم توطئه مرتبط با دولت با این شكواییه آشكار شد، اما من بار دیگر به دولت هشدار اخلاقی و دلسوزانه می‌دهم تا حدودی به دوروبری‌های خود توجه داشته باشد. 

نماینده تهران تاكید كرد: تشنه این هستم كه از دادستانی شكایتی دریافت و مطابق آن شكایتی تنظیم كنم و تا آخر قضیه خواهم ایستاد و آن وقت مشخص می‌شود آیا ما اهل تحمل، سعه صدر و مصلحت‌اندیشی هستیم یا دیگران ما را به توطئه علیه دولت متهم می‌كنند. 

افروغ گفت: من تعجب می‌كنم چرا مشایی در شكواییه خود سرنوشت خودش را به آقای احمدی‌نژاد پیوند می‌زند. من اكراه دارم كه بگویم كه آقای مشایی مساوی با آقای احمدی‌نژاد است. 

وی تاكید كرد: وقتی آقای مشایی این بحث را با حیثیت دولت پیوند می‌زند، این حق را به من دهید كه این ذهنیت در من ایجاد شود شاید دولت نیز در جریان است. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه این كمیسیون مدتها‌ قبل به خاطر گزارش‌های رسیده و تاكید اعضای این كمیسیون در پی تهیه گزارشی درخصوص ضعف عملكرد سازمانی و شخصی آقای مشایی است، تصریح كرد: فكر می‌كنم آقای مشایی درصدد است تا نوعی پیش‌دستی كند، حتی ما تماس داشتیم و به ما گفتند اگر صلاح می‌دانید ارتباطی با شما برقرار شود. بنده گفتم هیچ ارتباطی خارج از كمیسیون از نظر ما قابل قبول نیست و چندین بار رییس سازمان را برای پاره‌ای توضیحات در كمیسیون دعوت كردیم كه هر بار به دلایلی از این دعوت استنكاف كرده است. 

افروغ با بیان اینكه «وظیفه ما نظارت بر دستگاه‌ها است»، خاطرنشان كرد: در این خصوص كوتاه نخواهیم آمد و سابقه من در سه سال فعالیت مجلس هفتم نشان داد كه در هیچ موردی كوتاه نیامده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین