کد خبر: ۵۵۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

کتابخانه‌های البرز پاتوق شده

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: امروز کتابخانه‌ها صرفاً نقس امانت دهنده کتاب را به عهده ندارند بلکه به پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل برگزاری کلاس‌های شعر و داستان نویسی، قرآن آموزی، برگزاری نشست‌های تخصصی مطالعه مثل شاهنامه خوانی، نقالی، مسابقات کتابخوانی و جشنواره‌های مختلف تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد علی هراتی  اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها یک کتابخانه عمومی در البرز فعالیت داشت ولی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون این تعداد به 68 مورد رسیده است.

وی افزود: نسخ موجود در تنها کتابخانه استان 11 هزار جلد بود ولی این سال‌ها منابع مطالعه در فضاهای کتابخانه‌ای استان به یک میلیون 114 هزار و 420 نسخه کتاب رسیده که بالغ بر 91 هزار نفر از آنها استفاده می‌کنند.

هراتی توضیح داد: امروز کتابخانه‌ها صرفاً نقس امانت دهنده کتاب را به عهده ندارند بلکه به پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل برگزاری کلاس‌های شعر و داستان نویسی، قرآن آموزی، برگزاری نشست‌های تخصصی مطالعه مثل شاهنامه خوانی، نقالی ، مسابقات کتابخوانی و جشنواره‌های مختلف است.

این مسئول توضیح داد: امید است با این برنامه‌ها مردم یک بار دیگر با یار مهربان آشتی کنند و به کتابخانه‌ها نه به عنوان فضایی برای زیبا کردن منازل خود بلکه به عنوان فضایی کاربردی نگاه کنند.

هراتی با اشاره به حل مشکل احداث کتابخانه مرکزی کرج اظهار کرد: مصوبه‌ای برای ساخت این کتابخانه به تصویب رسیده و با همکاری اداره کل راه شهرسازی استان زمین مناسب برای این کتابخانه نیز تامین شده است. مقدمات ساخت این کتابخانه فراهم شده و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ زنی این مجموعه 24 ساعته که فعالیتش رشد و توسعه سرانه مطالعه در استان را در پی دارد، باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین