کد خبر: ۵۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۴

واکنش مؤتلفه به سخنان خاتمی

آفتاب‌‌نیوز : این سخنان انبارلویی به دنبال اظهارات اخیر «سیدمحمد خاتمی» رئیس جمهور پیشین بیان شد که وی طی آن به صراحت تأکید کرده بود که اختلاف دولت وی با دولت کنونی در این است که او خط قرمز سیاست‌های هسته‌ای کشور را ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل می‌دانست. 

انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «در بین مقامات کشور هیچ اختلافی پیرامون پرونده هسته‌ای وجود ندارد و همه آنها از یک سیاست تبعیت می‌کنند که آن رسیدن کشور به قله‌های فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز است». 

رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با «بی‌خاصیت» خواندن قطعنامه صادر شده در شورای امنیت علیه ایران، گفت: صدور این قطعنامه عجیب نبود اما با توجه به بی‌خاصیت بودن آن که از مفاد آن هم مشخص است، هیچ مشکلی برای ما در ادامه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیزمان ایجاد نمی‌کند. 

وی با تأکید بر این مسأله که «سیاست‌های دولت خاتمی در پرونده هسته‌ای، اثبات شفافیت و صداقت ایران بود»، خاطرنشان ساخت: از آن سیاست‌ها، مدت زیادی گذشته است هر چند مقامات ایران هرگز اصل گفت‌وگو را رد نکرده‌اند. 

مسئول مرکز سیاسی حزب مؤتلفه ادامه داد: ‌ما در زمان دولت خاتمی، ‌سیاست‌هایی را در پرونده هسته‌ای تجربه کردیم که دیدیم جواب نمی‌دهند هر چند که با ادامه همان سیاست‌ها، پرونده ما باز هم به شورای امنیت سازمان ملل می‌رفت. 

انبارلویی در پاسخ به این پرسش که «آیا ادامه روند کنونی، مشکلی را بر سر فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان ایجاد نخواهد کرد؟» اظهار داشت: «خیر. زیرا جمهوری اسلامی ایران هرگز برخلاف مقررات بین‌المللی اقدامی نکرده است». 

سردبیر روزنامه رسالت خاطرنشان ساخت: این صادرکنندگان قطعنامه هستند که باید به زیر سوال بروند نه ما و روزی خود آنها هر چی به این نکته خواهند برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین