کد خبر: ۵۵۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

AFC کمک داور ویدئویی را در بازی‌های آسیا فراخواند

با اعلام کمیته داروان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) در جام ملت های 2019 آسیا از بازی های حساس مرحله یک چهارم به بعد، مورد استفاده قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 تارنمای رسمی ای اف سی روز پنجشنبه نوشت: قاره آسیا در حال حاضر از حضور جمعی از بهترین داوران دنیا بهره می برد و حالا این داوران کلاس جهانی در قضاوت های خود در مراحل یک چهارم، نیمه نهایی و همچنین فینال جام ملت ها که اول فوریه سال آینده برگزار می شود، از حمایت کمک داور ویدویی هم برخوردار خواهند شد.

با این حساب، این تورنمنت از 15 دی امسال آغاز می شود و فناوری VAR در هفت بازی که در ورزشگاه های زاید اسپورتس سیتی و محمد بن زاید ابوظبی، هزاع بن زاید العین و آل مکتوم دبی برگزار می شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با همکاری فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، هیات بین المللی فوتبال (ایفاب) و همچنین تامین کنندگان پیشتاز فناوری کمک داور ویدئویی، این سیستم یکی دیگر از تازه واردهای یکی از بزرگترین و بهترین دوره رقابت های جام ملت های آسیا که 24 تیم از گوشه و کنار قاره کهن را به میهمانی خود فراخوانده است، خواهد بود.

«داتو ویندسور جان»، دبیرکل AFC پس از برگزاری جلسه کمیته داوران این نهاد در کوالالامپور مالزی، اظهار داشت: از فیفا، هیات بین المللی فوتبال و کمیته سازماندهی جام ملت ها که با تلاش ها و حمایت چشمگیرشان موجب شدند تا استفاده از فناوری VAR در جام ملت های آسیا امکانپذیر شود، سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: تصمیم گنجاندن این فناوری در رقابت ها، به تازگی یعنی در 26 سپتامبر گرفته شد و این بدان معنا است که حصول اطمینان از نقش آفرینی آن از مرحله یک چهام نهایی این تورنمنت به بعد، نیازمند تلاش های بی شاعبه و چشمگیری بوده است.

وینسور افزود: این موضوع که داوران آسیایی در جمع بهترین های جهان هستند، شانسی است که نصیب ما شده است؛ به عنوان مثال «علیرضا فغانی» داور بین المللی جمهوری اسلامی ایران بازی های حساسی را هم در مرحله گروهی و هم در یک هشتم جام جهانی 2018 روسیه سوت زد و علاوه بر این، او سابقه قضاوت بازی فینال یکی از دوره های جام جهانی باشگاه ها را هم در کارنامه دارد.

تصمیم AFC برای استفاده از کمک داور ویدئویی از مرحله یک چهارم به بعد جام ملت های 2019 آسیا با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آفریقا (کاف) برای استفاده از این فناوری در مراحل مشابه جام ملت های آفریقا موازی بوده و این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول)، VAR را در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های قاره ای خود موسوم به لیبرتوداروس معرفی کرد.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین