کد خبر: ۵۵۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

شکارچیان متخلف حق شکار سال بعد را نیز ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:‌ شکارچیان متخلف به غیر از امسال حق شکار در سال بعد را نیز از دست می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 قربانعلی محمدپور گفت: مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان در رشت،‌ انزلی،‌ صومعه‌سرا و حاشیه تالاب بین المللی انزلی با تجهیزات مدرن و پهباد پایش می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کار همزمان با آغاز فصل شکار برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان وحشی که برای زمستان گذرانی از سیبری و اروپای شمالی به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می‌کنند، افزود: هرگونه ادوات شکار و یا زنده‌ گیری پرندگان مهاجر در مناطق حفاظت شده تالاب بین المللی انزلی نظیر پناهگاه‌های حیات‌وحش سلکه،‌ سرخانکل، سیاه‌کیشم، سیاه‌درویشان و همچنین پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب امیر کلایه لاهیجان با تجهیزات پیشرفته و پهباد تصویربرداری شده و با شکارچیان متخلف برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، ادامه داد:پروانه شکار متخلفان نیز باطل می‌شود و آنان به غیر از امسال حق شکار در سال بعد را نیز از دست می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از شکارچیان خواست پس از دریافت مجوز در روزهای تعیین‌شده شکار کرده و از انجام هرگونه تخلف و یا شکار گونه‌ های در خطر انقراض پرهیز کنند.

صدور مجوز شکار از ۱۵ آبان در گیلان آغاز شد و شکارچیان می توانند با گرفتن پروانه شکار روزهای پنجشنبه و جمعه در گیلان پرنده شکار کنند.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان شکارچیان دارای پروانه می ‌توانند در هر سفر یا هر روز ۲ قطعه پرنده خشکی زی و ۴ قطعه پرنده آبزی شکار کنند.

در صورت اعلام دامپزشکی مبنی بر شناسایی کانون های ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان ممنوع و مجوزهای صادر شده لغو خواهد شد.

در ۲ سال گذشته به دلیل مشاهده کانون های این بیماری واگیردار شکار پرندگان در گیلان ممنوع شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین