کد خبر: ۵۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۴
ظاهراً احمدی‌نژاد تمایلی به همکاری ندارد

آشتی کنان بی‌نتیجه دو اصولگرا

آفتاب‌‌نیوز : چندی پیش اعلام شده بود که احمدی نژاد در دیداری با قالیباف برخی از مشکلات شهر تهران را بررسی کرده است. قالیباف نیز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران این دیدار را تایید کرده و گفته بود که در این دیدار با رییس جمهور در مورد برخی از مواد قانونی درخصوص کارهای مربوط به شهر تهران مذاکراتی انجام گرفته است. سابقه زمینه چینی برای این دیدار به دوران انتخابات ریاست جمهوری می‌رسد که برخی از اصولگرایان معتدل تلاش زیادی برای دیدار این دو کاندیدای ریاست جمهوری داشتند. 

شنیده شده است که یکی از بزرگان اصولگرا که برای این دیدار بسیار تلاش کرده علی اکبر ناطق نوری رییس شورای هماهنگی اصولگرایان بوده است. بزرگان اصولگرا تلاش می کردند این دیدارها را به گونه‌ای سامان دهند تا جبهه اصولگرایی به کاندیدای مشترک برسد. این دیدار اما در آن زمان به دلایلی میسر نشد تا زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که تلاش‌ها برای انجام این دیدار شدت گرفت. 

برخی از اصولگرایان این بار نیز تلاش کردند با زمینه چینی برای انجام این دیدار موجبات رسیدن به یک لیست واحد و مشترک را فراهم آورند. شنیده شده است که قالیباف این دیدار را به بعد از انتخابات موکول کرده بود. 

اکنون پس از دیدار شهردار تهران و احمدی نژاد برخی از منابع مطلع این دیدار را تنها یک جلسه «آشتی کنان» تلقی می کنند. 

پیش از این برخی از سایت‌ها و رسانه‌های اصولگرا در پی عدم کامیابی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران تلاش کردند به هم‌جناحی های خود درباره نزدیکی اصلاح طلبان با هواداران قالیباف در شورا هشدار دهند. سایت دریچه که توسط یکی از اعضای شورای سردبیری روزنامه رسالت اداره می‌شود در این خصوص به اصولگرایان توصیه کرده بود به نیروهای لیست اصولگرایان اصلاح طلب نزدیک شده و اتحاد خود را با آنان پیش از نزدیکی اصلاح طلبان به این گروه و اتخاذ تصمیمات مشترک در شورای شهر تهران از طریق ائتلاف میان این دو گروه اعلام نمایند. 

حامیان قالیباف در شورای شهر تهران با مرکزیت مرتضی طلایی فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ تلاش می‌کنند شعارهای خود را بیشتر در دایره مدیریت شهری متمرکز کرده و از سیاسی شدن پرهیز کنند. منابع نزدیک به قالیباف می‌گویند که وی در این دیدار بیشتر بر روی اجرای تبصره 13 که شامل ارائه بودجه‌ای به شهرداری تهران شده تاکید داشته و همچنین مباحثی را در خصوص بحث منوریل با رییس جمهور در میان گذاشته است. 

هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی نزدیکان رییس جمهور در مورد دیدار با شهردار تهران مخابره نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین